رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: در سیل اوایل سال، حدود یک میلیارد و دو دهم به بخش آب و خاک، زراعت و باغبانی خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی اکبر رحمتیان، رئیس جهاد کشاورزی بافق در حاشیه بازدید از روستای محمود آباد سبزدشت گفت: در حال حاضر خسارت وارده از طریق سیل اخیر به باغات، مزارع و قنوات روستای محمود آباد، حدود ۸۰ میلیون تومان است.

رحمتیان با اشاره به جبران خسارت این روستا افزود: پیشنهاد داده شده از محل اعتبارات قنوات، پمپاژ اورژانسی آبیاری باغات در تابستان انجام شود تا در زمستان به صورت اساسی تکمیل گردد.

رئیس جهاد کشاورزی بافق همچنین تصریح کرد: در کل شهرستان از طریق سیل اوایل سال، حدود یک میلیارد و دو دهم به بخش آب و خاک، زراعت و باغبانی خسارت وارد شده است و حدود ۶۰۰میلیون تومان هم تلفات دامی داشته ایم.

رحمتیان ادامه داد: برای جبران خسارت سیل اخیر از طریق احیا و مرمت قنوات مقدمات پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان شروع شده و با هماهنگی، احیا، مرمت و بازسازی انجام می‌شود.

وی به راه اندازی سامانه سجاد برای نمایندگان قنوات اشاره کرد و گفت: حدود ۱۱ میلیارد اعتبار برای استان در نظر گرفته شده که در مرحله اول ۵میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ابلاغ اعتبارات استان است و بخشی از آن به تعداد درخواست‌ها برای شهرستان اعتبار گذاشته می‌شود.

فعال کردن شرکت تعاون روستایی تامین نهاده‌های کشاورزان از دیگر مواردی بود که رحمتیان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

۷۰۰ میلیون اعتبار برای جبران خسارت سیل تخصیص یافته است

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.