مسیر مرکز کشور به بندرعباس ۱۵۰ کیلومتر کوتاهتر می‌شود

مسیر مرکز کشور به بندرعباس با بهسازی کریدور اصفهان - سیرجان، ۱۵۰ کیلومتر کوتاهتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد, عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای در سفر یک روزه خود به استان‌های اصفهان و یزد با بازدید از مسیر کریدور مرکز کشور به بندرعباس، گفت:مسیر مرکز کشور به بندرعباس با بهسازی کریدور اصفهان - سیرجان، ۱۵۰ کیلومتر کوتاهتر می‌شود.

وی افزود: این راه اصلی با کوتاهی که در طول مسیر مرکز کشور به بندرعباس ایجاد می‌کند، همچنین با توجه به فعال بودن معادن سنگ در این مناطق و پتانسیل حمل بار‌های سنگین و معدنی، از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند در مواقع اضطرار جایگزین مسیر اصلی شود. 

حسن نیا اظهار داشت: با توجه به اینکه سفر‌های تابستانی آغاز شده است، باید مرمت تابلوها، انجام خط‌کشی محور‌ها و آشکار سازی نقاط پر حادثه، مدنظر باشد.

وی در ادامه این سفر، ضمن بازدید از روند کار اکیپ امانی فعال در محور ابرکوه به سورمق که در حال اصلاح شیب شیروانی هستند، با راهداران دیدار کرده و با تاکید براینکه در راه‌های کویری، آمار واژگونی خودرو‌ها بالاست و اغلب حوادث بر اثر خواب آلودگی و واژگونی خودرو رخ می‌دهد، برلزوم تسریع در انجام پروژه‌های اصلاح شیب شیروانی تاکید کرد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین خاطرنشان کرد: با اصلاح شیب شیروانی در این محورها، اگر حادثه‌ای رخ دهد، شدت آن همچنین خسارت و تلفات آن کمتر خواهد بود. 

انتهای پیام/ص

کوتاه شدن مسیر مرکز کشور به بندر عباس

برچسب ها: راه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.