نورانی گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و در پی بارش های اخیر، رونق تولید در بخش کشاورزی به وضوح قابل رویت است.

تحقق شعار سال در بخش کشاورزی شدنی استرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر بارش های اخیر بر تحقق شعار سال در بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به موهبت الهی و افزایش بارش طی ماه‌های اخیر، با گذر از خشکسالی به ترسالی رسیدیم به طوریکه بسیاری از چشمه‌ها و قنوات که خشک شده بودند، پر آب شدند.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید در پی بارش‌های اخیر در بخش کشاورزی به وضوح قابل رویت است، افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی این امکان وجود دارد که مواد غذایی و محصولات کشاورزی مورد نیاز را در کشور تولید و مازاد آن را به بازار‌های هدف صادر کرد.

نورانی ترسیم نقشه راه را امری مهم در جهت تحقق شعار سال دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مسئول در خصوص تولید، صادرات و واردات محصولات کشاورزی باید برنامه مدونی داشته باشند، در غیر این صورت امکان ارتقای تولید و توسعه صادرات وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: مشکلات صادرات محصولات کشاورزی پابرجاست/ افزایش تقاضای تجار خارجی در بازار ایران


رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه تصمیم گیری خلق الساعه مسئولان در اتاق‌های دربسته از جمله موانع متعدد پیش روی صادرات به شمار می‌رود، افزود: با توجه به آنکه با بخشنامه و آیین نامه‌های یک شبه، صادرات راه به جایی نمی‌برد، به همین دلیل مسئولان ذی ربط در راستای تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف تولید و صادرات باید برنامه مدونی به کار گیرند تا همانند سال‌های گذشته این شعار در حد حرف باقی نماند. چرا که در شرایط فعلی به سبب قوانین سخت گیرانه صادرات مبنی بر بازگشت ارز به سامانه نیما، استفاده از کارت‌های یکبار مصرف رواج یافته است.

نورانی در پایان گفت: با توجه به افزایش موهبت الهی و رشد چند برابری محصولات کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته و نبود کشش در بازار داخل، رفع موانع صادرات و مقررات و به کارگیری تدابیر لازم برای توسعه صادرات یک ضرورت به شمار می‌رود

انتهای پیام/

ترسیم نقشه راه امری مهم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۸ تير ۱۳۹۸
صادرات خوبه به شرطی که اول بازار داخل را تامین کنیم بعد خارج اینطور نباشه که بخواهیم پیاز و گوجه فرنگی رو با قیمت بالا بخریم
آخرین اخبار