روزنامه نیویورک تایمز نوشت مقامات بانکی آمریکا در حال بررسی احتمال نقض قوانین و پولشویی از سوی بزرگترین بانک آلمان هستند.

نیویورک تایمز: دویچه بانک آلمان به نقض قوانین پولشویی متهم استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در حال بررسی احتمال نقض قوانین مربوط به پولشویی و دیگر جرایم مالی از سوی دویچه بانک آلمان است.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته (چهارشنبه) به نقل از هفت منبع آگاه در این خصوص نوشت مقامات فدرال آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دویچه بانک قوانینی را که برای جلوگیری از پولشویی و دیگر جرایم هستند رعایت کرده است یا خیر. به دنبال این خبر، سهام بزرگترین بانک آلمانی امروز (پنج‌شنبه) ۲.۲ درصد کاهش یافت.

این تحقیقات شامل بازبینی بررسی‌های این بانک آلمانی در خصوص گزارش کارکنانش است، گزارش‌هایی که کارکنان آن در مورد فعالیت‌های به اصطلاح مشکوک در معاملات احتمالا مشکل دار تهیه کرده اند. مهم آن است که برخی از این معاملات مربوط به فعالیت‌های مالی جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد رئیس جمهور آمریکاست.

سخنگوی دویچه بانک اظهارات مطرح شده در گزارش نیویورک تایمز را رد کرد؛ اما گفت: «ما همچنان متعهد به همکاری در تحقیقات مجاز هستیم».

بنا به گزارش نیویورک تایمز، تحقیقات در مورد دویچه بانک یک مورد از چندین مورد تحقیق مجزا در این خصوص است؛ اما با بررسی دولت در مورد اینکه چگونه جریان‌های غیرقانونی پول در سیستم مالی آمریکا جریان می‌یابد همپوشانی دارد.

در اوایل ماه جاری میلادی، یک گروه از دموکرات‌های سنا از «فدرال رزرو» (بانک مرکزی آمریکا) خواستند رابطه ترامپ و کوشنر را با دویچه بانک بررسی کند. پیش از این گاردین در گزارشی نوشت «ایوانکا ترامپ»، دختر دونالد ترامپ و همسرش «جرد کوشنر» در ۲۰۱۸ (یعنی دومین سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ) در حوزه املاک و مستغلات، سهام و اوراق قرضه چیزی بالغ بر ۱۳۵ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. وام دهندگان اصلی کوشنر بانک سیتی گروپ آمریکا و دویچه بانک آلمان هستند. دویچه بانک همچنین یکی از وام دهندگان اصلی شرکت ترامپ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار