اولین نشست تخصصی کتاب خوان با موضوع محیط زیست با همکاری کتابخانه های عمومی و حفاظت محیط زیست کردستان در سنندج با حضور کارکنان این ۲ نهاد در استان برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان  در این نشست با اشاره به اینکه مطالعه و کتاب خوانی نقش مهم و اثرگذاری بر ارتقای شاخص‌های زیست محیطی داردگفت: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در ترویج فرهنگ مطالعه می‌توانند به فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه محیط زیست کمک کنند.

محمد عبدالملکی افزود: مسائل زیست محیطی از دغدغه‌های بشریت است و بهره گیری از کتاب به منظور فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی در این حوزه ضروری است.

در این نشست ۶ کتاب توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان شامل «مبانی اندیشه حفاظت محیط زیست» نوشته «کامبیز بهرام سلطانی» و همچنین کتاب «راهنمای صحرایی پستانداران ایرانی» نوشته «هوشنگ ضیایی» به ترتیت توسط «نبی احسنی» و «حیدر ویسی» برای حاضران معرفی شد.

همچنین «راهنمای صرفه جویی در مصرف انرژی خانگی» نوشته «ویلسون الکس» و «جامعه در مخاطره جهانی» به نویسندگی «بک اولریش» دو کتاب دیگری بود که توسط «شادی لاهور پور» و «محمد حقمرادی» معرفی شد.

«شناخت پیشگیری و کنترل آلودگی‌های محیط زیست» نوشته «حسن هویدی» و «راهنمای محیط زیست در محل‌های کار» نیز توسط «فواد مصطفی نژاد» و «امیر حشمتی» نیز برای حاضران در نشست معرفی شد.

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.