مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: در حال حاضر ۵۰ کتابخانه نهادی و ۳۰ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال است و ۷۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده و اقتصادی در مخازن این کتابخانه ها موجود است.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد عبدالملکی با اشاره به اینکه از ۴۷ هزار و ۱۱۷ عضو کتابخانه های عمومی در این استان، ۵۵ درصد بانوان هستندگفت:این ۵۵ درصد شامل ۲۵ هزار و ۵۹۵ نفر زن و ۲۱ هزار و ۵۲۲ اعضای دیگر کتابخانه های عمومی را مردان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که بانوان آن باسواد باشند پیشرفت و توسعه آن دوچندان است، افزود: این آمار در استان امیدوار کننده است و برای توسعه آن یک کتابخانه ویژه بانوان در شهر سنندج وجود دارد که در ایام تابستان به صورت ۲ شیفت فعالیت می‌کند.

عبدالملکی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ کتابخانه نهادی و ۳۰ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال است و ۷۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده و اقتصادی در مخازن این کتابخانه ها موجود است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به اینکه اعضای کودک کتابخانه های عمومی استان نیز شامل ۱۵ هزار و ۵۲۱ نفر است، یادآور شد: اعضای نوجوان نیز شامل ۱۵ هزار و ۹ نفر است، اعضای دارای مدرک دیپلم ۶ هزار و ۵۴۶ نفر، مدرک کاردانی یک هزار و ۳۵۳ نفر، کارشناسی ۶ هزار و ۵۹۲ نفر، کارشناسی ارشد یک هزار و ۴۲۹ نفر، دکترا ۲۳۱ نفر و ۶۸ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

عبدالملکی گفت: هم اکنون ۱۵۸ کتابدار نیز در بخش کتابخانه های عمومی استان فعال هستند که علاقه مندان و مراجعه کنندگان را راهنمایی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در کتابخانه های عمومی برنامه‌های مختلفی از جمله نقد کتاب، نشست کتابخوان، کانون ادبی، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات، کارگاه نقاشی، خلاصه نویسی کتاب‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

عضویت ۴۷ هزار و ۱۱۷ نفر در  کتابخانه های عمومی  استان کردستان

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، بازنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.