تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف ارتقای شاخص‌های کتابخوانی در استان کردستان منعقد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، این تفاهم نامه در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان به امضای محمد رسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و محمد عبدالملکی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان رسید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: حفظ و تعالی سنت احسان و نیکوکاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در رفع نیاز محرومان و اقشار آسیب‌پذیر با هدف توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های متقابل، تقویت سامانه‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، انفاق و نیکوکاری با توجه به آموزه‌های دینی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی این استان از عوامل انعقاد این تفاهم نامه است.

محمد عبدالملکی گفت: همکاری و مشارکت نظام یافته در زمینه‌های ممکن با رویکرد بهره گیری متقابل از ظرفیت‌های موجود میان کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ارتقا، اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موضوع تفاهم نامه منعقد شده است.

وی افزود: بسترسازی مناسب در خصوص تشریح طرح‌های کمیته امداد در مجموعه کتابخانه های عمومی استان، بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین در جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان و مشارکت در اجرای برنامه‌های جاری کمیته امداد مانند جشن نیکوکاری از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

عبدالملکی اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و برنامه‌های فرهنگی، اطلاع رسانی اقدامات فرهنگی هر دو دستگاه در رسانه‌ها و سایت‌های خبری و تحلیلی، برنامه ریزی مناسب جهت اجرایی نمودن مفاد این تفاهم نامه از زمان انعقاد تفاهم نامه و برگزاری مشترک نشست‌های کتابخوان از تعهدات مشترک در این تفاهم نامه است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: حمایت از کتابخانه های مشارکتی وابسته به کمیته امداد، عضویت رایگان مددجویان و تخفیف ویژه برای کارکنان کمیته امداد، مشارکت در اجرای برنامه‌های جاری کمیته امداد، همکاری جهت در اختیار گذاشتن فضای کتابخانه ها در انجام برنامه‌های آموزشی و فرهنگی کمیته امداد، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست‌های کتابخوان و همکاری در برگزاری جلسات قصه گویی برای کودکان در کانون‌های فرهنگی سطح استان تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این تفاهم نامه است.

وی یادآور شد: ترغیب کارمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد جهت ثبت نام و فعالیت در کتابخانه های عمومی، ترغیب و دعوت از کارکنان جهت شرکت فعال در مسابقات فرهنگی مکتوب و آنلاین، همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله نشست‌های کتابخوان ویژه مددجویان، تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی و شناسایی و معرفی مددجویان واجد شرایط به کتابخانه‌های عمومی استان نیز از تعهدات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان است.

عبدالملکی افزود: مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت یک سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، بازنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.