معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:در راستای اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا تا کنون حدود ۳۸۰ هزار نفر غربالگری فشارخون شده اند.

۳۸۰ هزار نفر غربالگری فشارخون شدند به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:از ابتدای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تا کنون ۳۷۸۹۵۱ نفر غربالگری شده اند.

وی بیان کرد:از این تعداد، ۳۷۸۲۹ نفر بیمار جدید و ۸۵۱۵۴ نفر هم پره هایپرتنشن (پیش فشار خونی) شناسایی شده است که این افراد خبر نداشتند که دچار فشارخون بالا و یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی گفت: طبق آمار به دست آمده تا کنون ۱۰ درصد افرادی که در این طرح مورد سنجش فشارخون قرار گرفته اند بیمار فشارخون جدید بوده و ۲۲ درصد نیز در آستانه ابتلا به این بیماری هستند.

وی ادامه داد:از مردم عزیز استان خواهشمندم با حضور در پایگاه‌های سلامت و یا ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ضمن بررسی وضعیت فشارخون خود، ما را در اجرای این طرح یاری نمایند..

گفتنی است این طرح به صورت رایگان برای کلیه افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای  پیام/ز

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.