مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشار خون با غربالگری و سنجش رایگان فشارخون کلیه افراد بالای ۳۰ سال، خانم‌های باردار و بیماران مزمن کلیوی همزمان با سراسر کشور روز شنبه در قصرشیرین آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا منصوری رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت از امروز ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر امسال مرحله دوم اجرای بسیج ملی فشار خون را در شهرستان انجام می‌دهند.

وی گفت : فشارخون بالا یکی از عوامل خطر در بیماری‌های غیر واگیر است که سالیانه شمار زیادی از افراد را درگیر می‌کند و یکی از عوامل بالای مرگ و میر به شمار می‌رود که ۲۰ تا ۴۰ درصد افراد جامعه از ابتلای به این بیماری مطلع هستند و ۳۰ درصد افراد از بیماری خود خبر ندارند.

وی ادامه داد: مرحله اول طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا عید فطر ادامه داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: از فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود و در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می‌شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می‌کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: جمعیت هدف در این شهرستان ۱۱ هزار و ۵۱۳ تن هستند که مورد غربالگری قرار گرفته و فشار خون آن‌ها اندازه گیری می‌شود که علاوه بر جمعیت ثابت شهرستان جمعیت سیار، نظامی، شرکت‌ها در این طرح مورد غربالگری قرار خواهند گرفت و پیش بینی می‌شود از این افراد ۲ هزار و ۲۰۰ تن مبتلا به فشار خون باشند که تحت مراقبت و درمان قرار می‌گیرند.

مرادعلی تاتار افزود: با توجه به اینکه از فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود اهمیت این موضوع در دستور کار قرار گرفت و مرحله اول آن با موفقیت در شهرستان انجام شد و از امروز شاهد اجرای مرحله دوم آن هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

انجام غربالگری و سنجش رایگان فشارخون

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.