مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : سلامت مقوله‌ای مهم و کلیدی است و با داشتن جامعه‌ای سالم می‌توان به توسعه نیز دست یافت همچنین موضوع سلامتی مقوله‌ای فرا بخشی است و باید همه دستگاه‌ها پای کار آیند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی برای کنترل فشارخون و موفقیت در طرح مذکور باید همت کنند گفت : نامه الزام همکاری به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شده تا نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی به عمل آورند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه بیان داشت: فرمانداران علاوه بر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی لازم است مردم را برای مراجعه به پایگاه‌های سلامت و مراکز سیار و نیز سایت در نظر گرفته شده تشویق کنند تا هدف مدنظر محقق شود.

وی گفت: در این میان باید تلاش شود نه تنها نیمی از جمعیت استان بلکه همه جامعه مورد ارزیابی و غربالگری فشارخون قرار گیرد.

گودرزی با تاکید بر اینکه مقوله فشارخون نباید تنها طی اجرای این طرح مدنظر باشد افزود: برای پیشگیری از مرگ و میر‌های زودرس باید به کنترل فشارخون و اصلاح تغذیه توجه شود و در این میان کاهش مصرف نمک بسیار مورد تاکید است.

 فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: داشتن اطلاعات و ارائه آموزش سبب توانمندسازی آحاد جامعه خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم در طرح ملی کنترل فشارخون همه دستگاه‌ها پای کار آیند و همکاری لازم را با شبکه‌های بهداشت و درمان به عمل آورند.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اداری به عنوان وظیفه شرعی و قانونی با دست اندرکاران طرح مذکور همکاری می‌کنند گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهرستان کرمانشاه از سایر شهرستان‌های استان بیشتر بوده وظیفه ما سنگین‌تر است.

وی عنوان کرد: برای داشتن نشاط، پویایی، تحرک و توسعه بیشتر به جامعه‌ای سالم نیاز داریم و اجرای این طرح به تامین سلامتی کمک خواهد کرد.

رنجبر با بیان اینکه طرح کنترل فشارخون طرحی ملی است و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند گفت: در این میان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بسیج عمومی ادارات استفاده می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

در اجرای طرح ملی کنترل فشارخون همه دستگاه‌ها پای کار باشند

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.