اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!

میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از عدم دسترسی خود به اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن خبر دادند؛ و این اختلال به صورت گسترده این دو شبکه را تحت تاثیر قرار داده است.

اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعات اخیر اختلالی بزرگ در شبکه اینستاگرام ایجاد شده که به همین جهت باعث غیرفعال شدن این شبکه اجتماعی شده است، گزارش‌های زیادی از عدم دسترسی کاربران به اینستاگرام در حال انتشار است، گفته‌ها حاکی از آن است که کاربران در نرم‌افزار اینستاگرام قادر به بارگذاری صفحات جدید نیستند و با پیام "couldn't refresh feed" مواجه می‌شوند،

از طرفی افرادی که قصد دارند از طریق اتصال وب یا فیسبوک به حساب کاربری خود وارد شوند با پیام‌های "Sorry, something went wrong" و "we're working on it and we'll get it fixed as soon as we can" به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود که در حال حاضر سرور‌ها قابل دسترسی نیستند. تا کنون اقدام موثری برای رفع این موضوع انجام نشده، به نظر می‌رسد قطعی سرور در بخش عمده‌ای رخ داده و زیر ساخت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام را درگیر کرده، به همین جهت رفع آن کمی زمان‌بر است و راه حلی اساسی می‌طلبد.

اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!

البته اینستاگرام تنها شبکه‌ای نیست که به دلیل اختلال، از کار افتاده، گزارش‌های مشابهی برای PlayStation Network نیز وجود دارد که نشان می‌دهد شبکه پلی‌استیشن نیز از دسترس خارج شده، با این وجود، دو شبکه بزرگ جهانی با میلیون‌ها کاربر در حال حاضر در بسیاری از مناطق دچار اختلال شده و غیر فعال است.

اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!

در ساعات اخیر تعداد زیادی از پیام‌های ارسال شده در توئیتر مربوط به این قطعی بوده، برخی کاربران از عدم دسترسی خود نگران بودند، اما متوجه شدند که این مشکلی همگانی است، از طرفی برخی پیام‌های انتقادی و گا‌هی طنزآمیز برای وقوع چنین مشکلی منتشر کرده‌اند. همانطور که می‌دانید فیسبوک مالک اینستاگرام است، این شرکت در سال اخیر چندین بار با مشکل قطعی در سرور‌ها و سرویس‌های خود مواجه شده که انتقاد‌های فراوانی را به همراه داشت، در ماه مارس دو برنامه و سایت فیسبوک و واتساپ به طور همزمان برای ساعت‌ها از دسترس خارج شدند، از این اتفاق به عنوان بزرگ‌ترین خرابی در تاریخ اینترنت یاد می‌شود.

اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!

این مشکل از سراسر دنیا گزارش شده، اما در برخی مناطق مانند آمریکا، اروپا و برزیل مشکل گسترده‌تر است. اینستاگرام با نیم میلیارد کاربر فعال روزانه، تاثیر منفی بیشتری نسبت به شبکه پلی‌استیشن تجربه می‌کند، قطعی این دو شبکه به طور همزمان ارتباطی به یکدیگر ندارد، اما گاهی اوقات به اختلال در اینترنت بر روی سرویس‌های غیر مرتبط نیز اثر می‌گذارد، به طور مثال در آغاز این ماه، با ایجاد اختلال در سرور گوگل، دو سرویس اسنپ‌چت و یوتوب نیز به طور همزمان با دلیلی یکسان، دچار خرابی شدند. در هر صورت این دو مشکل، دسترسی تعداد زیادی از کاربران را به اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن دچار اختلال کرده؛ اما مسئولان اینستاگرام اعلام کرده‌اند که بزودی مشکل رفع خواهد شد و کاربرانی که از دچار اختلال در دسترسی به این شبکه اجتماعی شده‌اند، دسترسی خود را به دست می‌آورند.

اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!


بیشتر بخوانید: توئیتر حساب‌های کاربری همسو با سیاست‌های ایران را حذف کرد


انتهای پیام/

قطعی در اینستاگرام و پلی استیشن نتورک

برچسب ها: فناوری ، اینستاگرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.