عملیات اجرائی پروژه آبخیزداری یاسیکند بوکان آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان از آغاز عملیات اجرائی پروژه آبخیزداری یاسیکند در حوزه آبریز گل بهی این شهرستان با اعتبار ۷۲۰ میلیون تومان خبرداد.

سیامک صدقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری حوزه آبریز گل بهی روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه سال جاری به وسیله اداره منابع طبیعی بوکان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی آغاز شد.

او افزود: هزینه اجرایی این پروژه با توجه به عنایت مقام معظم رهبری از اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ با اعتبار ۷۲۰ میلیون تومان بوده که شامل ۳۰۰۰ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی و حدود ۱۱ سازه سنگی ملاتی را شامل می‌باشد؛ که در این فاز سه سازه سنگی ملاتی واقع در روستای یاسیکند و مابقی در روستا‌های دراغ و داش آغل می‌باشد.

به گفته صدقی حوزه آبریز گل بهی روستا‌های داش آغل، یکشوه، دراغ، گل بهی، یاسیکند و آلبلاغ را در بر می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان به تاخیر افتادن زمان وقوع و کاهش قدرت تخریب سیلاب، حفاظت خاک و جلوگیری از حمل خاک به هنگام سیلاب در سرشاخه ها، کمک به غنای مرتع و پوشش گیاهی سطحی، کمک به معیشت منطقه از طریق بالابردن پوشش گیاهی برای چرای دام و پرورش زنبور عسل را از مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌داند.

شهرستان بوکان دارای بیش از ۱۳۱ هزار هکتار مراتع ملی است، که ۱۱۰ هکتار آن به صورت ذخیره گاه جنگلی در پلاک روستای سرد کوهستان می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
 

آغاز عملیات اجرائی پروژه آبخیزداری یاسیکند بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.