پیش بینی تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم درسال زراعی جدید در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:با افزایش بارندگی درسال جدید پیش بینی می‌شود تولید گندم دراستان بیش از ۶۰۰هزارتن برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درنشست خبری امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد بااشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از محور‌ها و پیشران‌های اصلی در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور است گفت:چرا که علاوه بر استقلال و خودکفایی ملی؛ اشتغال وسیع، آبادانی و به دنبال آن صادرات را فراهم می‌کند و در این راستا، امنیت و استقلال غذایی برای هر کشوری اولویت اساسی است.
 
وی افزود:یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی گسترش کشت در محیط‌های کنترل شده واحداث مزارع الگویی می‌باشد که کشاورزان با دیدن این مزارع با کشاورزی مدرن آشنا می‌شوند.
 
جلیلی افزود: سال گذشته ۴هزارو ۶۰۰هکتار ازاراضی استان به آبیاری نوین تجهیز شده که امسال به ۱۶ هزارهکتار افزایش می‌یابد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بااشاره به اینکه تسهیلاتی با کارمزد ۷ درصد برای کشت گیاهان دارویی وگلخانه‌ها درسامانه سیتا تخصیص داده شده است گقت: با کشت گیاهان دارویی دراستان وفروش فرآورده‌های آن‌ها ازجمله عرقیات واسانس در داخل وخارج کشور می‌توان ارزش افزوده برای استان فراهم شود.
 
جلیلی افزود:جهاد کشاورزی استان در صدد است کشاورزی قردادی را دراستان توسعه دهد و خرید تضمینی، فراهم کردن نهاده‌های کشاورزی وقرارداد آبدارخانه هاو بازار‌های داخلی و خارجی از جمله امکانات کشاورزی قردادی است.
 
وی اشاره کرد: ۳۶۵پروژه قابل افتتاح دراین هفته،۲۰ روز قبل با سفر ریاست محترم جمهوری به استان افتتاح وآماده بهره برداری شد.
 
انتهای پیام/م
 

تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم درسال زراعی جدید در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.