مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری پیشگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها را یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی برشمرد.

پیشگیری از آتش سوزی اولویت منابع طبیعی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دکتر جعفریان مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به این که در اواخر سال گذشته و همچنین اوایل سال ۹۸ شاهد بارندگی‌های قابل توجهی در کشور بودیم گفت: پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها از جمله اولویت‌های سازمان می‌باشد.

وی افزود: در تمامی واحد‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در صدد هستیم تا آمار آتش سوزی‌ها را به حداقل برسانیم.

به گفته مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بخش فنی و مهندسی سازمان به صورت روزانه پتانسیل بروز آتش سوزی در مراتع را رصد و به استان‌ها ابلاغ می‌کنند.

جعفریان اظهار داشت: برنامه‌های جامع برای مشارکت تشکل‌های غیر دولتی نیز برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته‌ی مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری آموزش جوامع محلی نیز اقدام دیگر سازمان است که در طول سال آنان با نحوه استفاده صحیح از مراتع و طبیعت و اطفاء حریق اموزش می‌بینند.

وی به مشارکت آحاد مردم برای کاهش آمار این گونه حوادث در کشور تاکید کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال پتانسیل آتش سوزی نسبت به بارش‌های فراوان و رویش‌های مناسب مرتعی نسبت به سال گذشته بیشتر شود که با برنامه ریزی‌های دقیق می‌توان از وقوع آتش جلوگیری کرد.

انتهای پیام /ن
 

ضرورت مشارکت مردم برای کاهش آمار حوادث در کشور

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.