مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان تاکید کرد که مجوز جدیدی برای راه‌اندازی کارخانه روی نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، آبسالان مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به این که دشت سهرین در مرتع قرار گرفته و باید در این منطقه مرتع‌داری انجام شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر در این منطقه شاهد باغ‌داری هستیم که به‌خاطر شرایط اقلیمی منطقه همه ساله خسارت به باغ‌داران وارد می‌شود و دلیل این امر بی‌توجهی به پتانسیل منطقه است.

وی با تاکید به ضرورت وجود مدیریت واحد افزود: متاسفانه در ایران مدیریت یکپارچه محیط زیست نداریم و سازمان‌های مختلف متولی آب، خاک و مرتع هستند؛ در حالی که همه این‌ها شامل یک اکوسیستم می‌شود و نیاز به مدیریت واحد دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان به درآمدزایی بالای محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری درست و مدیریت صحیح در این حوزه، می‌توان شاهد رونق در این بخش بود.

وی مردم محلی را باید برای نگه داشت مناطق ترغیب کرد و گفت: قطعا با درآمد‌زا شدن این مناطق می‌توان شاهد توجه آن‌ها به اهمیت این موضوع بود.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان در ادامه به اقتصاد سبز اشاره کرد و گفت: دنیا مدتی است به دنبال این نوع اقتصاد است و باید در کشور ما نیز به آن توجه شود که می‌تواند در حوزه‌های مختلف طبیعی، گردشگری قابل بهره‌برداری باشد.

آبسالان گفت: مردم محلی به منابع طبیعی وابستگی زیادی پیدا کرده اند و همچنین با بهبود وضعیت منابع طبیعی امکان کاهش اختلافات در روستا‌ها افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع تفکیک زباله‌ها پرداخت و گفت: تفکیک پسماند و مدیریت آن در کشور به صورت ۳ مرحله‌ای و ناقص در سه بخش تولید، جمع‌آوری و پخش خلاصه می‌شود، این در حالی است که در جوامع پیشرفته در هشت مرحله انجام می‌شود.

وی در مورد موضوع پسماند روی و آخرین تصمیمات در این رابطه نیز گفت: اقدامات لازم در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

انتهای پیام /ک


تاکید مدیرکل محیط زیست استان زنجان به اقتصاد سبز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.