رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان گفت: بازیافت سرشاخه‌های درختان و ضایعات چوبی به زودی با همکاری بخش خصوصی در زنجان آغاز می‌گردد.

کارخانه بازیافت سرشاخه درختان به زودی به بهره برداری می‌رسدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، هاشم نجفی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه تاکنون سرشاخه‌های درختان و ضایعات چوبی در محل سایت خاک و نخاله قره داغ تخلیه و دفن می‌گردید که علاوه بر تولید آلودگی و ایجاد اشتعال و آتش سوزی در محل، نیاز به مساحت وسیع برای دفن داشت، سازمان مدیریت پسماند برآن شد در راستای حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی، کاهش هزینه‌های دفن، کمک به چرخه بازیافت و اشتغال زایی سایت چیپر (بازیافت ضایعات چوبی) را راه اندازی نماید.

وی افزود: این پروژه از بهمن ماه ۹۷ کلید خورده و فاز اول آن در خرداد ماه  به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان ادامه داد:. محصولات بازیافتی از ضایعات چوبی در تولید زغال فشرده، نئوپان سازی، کمپوست و چیپس‌های رنگی که در زیباسازی فضا‌های سبز شهری و به منظور کاهش سطح کاشت چمن و صرفه جویی در آب مصرفی فضای سبز کاربرد دارد، استفاده می‌گردد.

نجفی افزود: احداث سوله و سایر زیرساخت‌ها با مشارکت سازمان انجام شده که با جذب سرمایه بخش خصوصی در فاز اول یک دستگاه چیپر با ظرفیت ۲ تن در روز جهت تولید خاک اره نصب گردیده است که به زودی به بهره برداری می‌رسد .

وی گفت: در فاز دوم دستگاه تولید چیپس از ضایعات چوبی نیز به مجموعه اضافه می‌گردد.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز برای ایجاد سایت چیپر تا سقف ۵ میلیارد ریال معادل ۵۰۰ میلیون تومان برآورد و اشتغال زایی ۱۰ نفر نیروی کار بطور مستقیم و غیر مستقیم را به دنبال داشته است.

انتهای پیام /ک 

به زودی زنجان صاحب کارخانه بازیافت سرشاخه درختان می شود 

برچسب ها: اشتغال ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.