شروع ثبت نام در دوره های سواد آموزی/۳۴ هزار نفر بی سواد در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع ثبت نام در دوره های سواد آموزی در اوایل مردادماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ هزار نفر زن و مرد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال براساس سرشماری سال ۹۵ در این استان وجود دارد.

وی افزود: حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی طی سال ۹۸ به استان در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال چهار هزار و ۶۵۴ نفر است که از این تعداد ۲ هزار و  ۲۲ نفر در دوره سواد آموزی، ۹۳۹ نفر در دوره انتقال، ۲۳۰ نفر در دوره رایانه و هزار و۴۶۳ نفر در دوره تحکیم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی از طریق موسسات متولی سواد آموزی استان که طرف قرارداد آموزش و پرورش می‌باشند از اول مرداد ماه آغاز می‌شود.

زارع پور هم چنین گفت: به ازای با سواد کردن هر نفر بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال مبلغ ۷۹۲ هزار تومان به موسسه و سوادآموز پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هم چنین به ازای با سواد کردن هر معلول بی سواد مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به موسسه یا آموزش دهنده پرداخت خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امسال این اجازه داده شده که ۵ درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ سال در دوره‌های سواد آموزی ثبت نام کنند.

انتهای پیام/پ

آغاز دوره های سواد آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.