مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:

رشد میزان باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است

میزان رشد باسوادی در ۴۰ سال گذشته درکهگیلویه وبویراحمد۱۸ درصد از رشد میانگین کشور بالاتر است.

رشد میزان باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد بالاتر از میانگین کشوری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، برخورداری از سواد یکی از شاخص‌های مهم توسعه است که استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از جمعیت ۱۸۶ هزار نفری استان به میزان ۲۸ درصدجمعیت هدف سوادآموزی از آن برخوردار بود.
با فرمان امام راحل (ره) در ۷ دی ماه سال ۱۳۵۸ وتشکیل نهضت سواد آموزی جهاد سواد آموزی با شور و اشتیاق به ویژه در سراسر استان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری آغاز شد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت بخش های مختلف آموزش و پرورش و حوزه سواد آموزی هم اکنون درصد باسوادی به ۹۲ و ۷دهم درصد در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال رسیده است.

هادی زارع‌پور گفت: میزان رشد سواد در دوران چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی حدود ۶۳ درصد و این رشد در کشور حدود ۴۵ درصد است که بیانگر تلاش وافر امر سواد آموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: با توجه به تغییر تعریف سواد از سوی سازمان یونسکو و ضرورت فراگیری مهارت ها تاکنون ۱۳ مرکز یادگیری محلی با آموزش ۴۰ نوع مهارت در استان راه اندازی شده است.

سید حمدالله خواهش نیک گفت: آموزش رایانه- اجرای طرح نماز کلید بهشت- طرح خواندن با خانواده- حلقه های کتابخوانی و مسابقه کتابخوانی از طرح‌های مکمل سواد آموزی برای ارتقای آگاهی سوادآموزان است.

وی گفت: امسال بیش از ۵ هزار نفر زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی هستند که تلاش برای باسواد شدن ۷ درصد جمعیت هدف باقی مانده ادامه دارد.

انتهای پیام/غ

افزایش نرخ سوادآموزی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.