در آئینی با حضور جمعی از اهالی شهر مارگون- مسئولان-فرهنگیان-مربیان-سوادآموزان و جمعی از دانش آموزان آئین راه اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی در شهر مارگون برگزار شد.

آغاز به کار نخستین مرکز یادگیری محلی بخش مارگونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، در این آئین مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مرکز سیزدهمین مرکز یادگیری محلی استان که با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی در کنار سواد پایه راه اندازی می‌شود.

هادی زارع پور افزود: مهارت‌های زندگی- مهارت‌های اجتماعی- حقوق شهروندی و حرفه‌های تخصصی ۴ بخشی است که در برنامه آموزشی این مرکز قرار دارد.

وی گفت: با مشارکت بیش از ۱۳ اداره و نهاد و دستگاه‌های اجرایی ۴۰ نوع مهارت در این مرکز آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بیان کرد: در سال گذشته ۸ مرکز راه اندازی و امسال نیز ۸ مرکز در ۲ بخش دولتی- غیردولتی و مشارکتی در حال راه اندازی است.

وی همچنین به فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تغییر شاخص سواد پس از فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: درصدباسوادی استان در جمعیت ۶ سال به بالا در سال ۵۵ حدود ۳۱ درصد بود که هم اکنون به حدود ۸۵ درصد رسیده است.

وی به اجرای ۲۰ برنامه از اول مهر تاکنون در مورد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:۴۰ برنامه متنوع در سطح ادارات و مدارس در دهه فجر برپا می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: امسال ۲۰۰ سوادآموز علاوه بر فراگیری سواد با مهارت‌های icdl نیز آشنا می‌شوند.

سید حمدالله خواهش نیک گفت: تا پایان امسال ۳ مرکز یادگیری محلی در چرام- بهمئی و لنده ایجاد می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش مارگون هم گفت: در این مرکز ۱۰ کلاس در قالب سه دوره سوادآموزی- انتقال و تحکیم فعالیت می‌کنند.

کریم اختری مقدم گفت: راه اندازی این مرکز فرصتی برای توانمندسازی سواد آموزان وتحقق اشتغال-تولید با محوریت شعار سال

مقام معظم رهبری است.
در حاشیه راه اندازی این مرکز نمایشگاهی از دست ساخته‌های سواد آموزان و آموزش دهندگان، غذا‌های محلی و دارو‌های گیاهی در مارگون برپا شد.

 انتهای پیام/غ

راه اندازی مرکز یادگیری محلی بخش مارگون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.