مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین آمار ترک تحصیل مربوط به دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه زیلایی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  هادی زارع پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران از احداث دبیرستان در دهستان محروم زیلایی شهرستان بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: بیشترین آمار ترک تحصیل در این منطقه مربوط به دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه است که برای جلوگیری از ترک تحصیل و همچنین حل مشکل نبودن فضای آموزشی، احداث دبیرستان در روستای موشمی علیا مصوب شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 38 روستا در دهستان زیلایی وجود دارد، افزود: جمعیت دانش‌آموزی در این دهستان بالغ بر 1700 نفر است که با احداث دبیرستان بخشی از مشکل دانش‌آموزان پایه دوم تحصیلی حل می‌شود.
وی به جمعیت بی‌سواد زیلایی اشاره کرد و گفت: 375 نفر تعداد بی‌سوادان عشایر زیلایی است که 291 نفر از این افراد در گروه هدف سواد آموزی 10 تا 49 سال هستند و در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
این مسؤول بیان کرد: شناسایی بی‌سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال زیلایی از اقدامات آموزش و پرورش استان بود،ضمن اینکه برای اولین بار در کشور مرکز یادگیری سیار توسط این اداره‌کل در منطقه زیلایی بویراحمد راه‌اندازی شد.
 انتهای پیام/غ

راه اندازی مدرسه دبیرستان در زیلایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.