در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی میزان رشد باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد ۱۸ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در گفتوگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛ گفت: میزان باسوادی جمعیت هدف سوادآموزی از ۲۸ و ۸۶ صدم درصد در سال ۵۵ به ۹۲ و ۷ دهم درصد رسیده واین میزان در کشور از ۴۸ و ۷۸ صدم به ۹۴ و ۷ دهم رسیده که رشد استان به میزان ۶۳ درصد و رشد کشور ۴۵ درصد است.

وی افزود :در این دوران پربرکت ۴۰ ساله انقلاب میزان باسوادی زنان ۷۵ درصد ومردان ۵۵ درصد رشد داشته است.

زارع پوربیان کرد: براساس آخرین سرشماری انجام شده ۷ درصد مردم استان خود را بی سواد اعلام کردند که حدود ۳۴ هزار نفرند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال بیش از ۵ هزار نفر از بیسوادان وکم سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال در ۳ دوره تحصیلی سوادآموزی-تحکیم وانتقال زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال همراه با آموزش سوادپایه ۴۰ نوع مهارت در ۱۶ مرکز یادگیری محلی استان به سوادآموزان آموزش داده می‌شود وبه کسانی که امسال باسواد شوند ۱۴۴ هزار تومان پاداش تعلق می‌گیرد.

زارع پور گفت: برای دومین سال متوالی طرح نماز کلید بهشت برای ۲ هزار و ۸۱۷ سوادآموز وهمچنین مسابقات برای ۲ هزار و ۲۸۴ نفر وآموزش رایانه برای ۲۰۰ نفر در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: در ۱۶ شاخص ارزیابی انجام شده از سوی سازمان سوادآموزی کشور عملکرد حوزه معاونت سوادآموزی استان در کشور رتبه دوم را کسب کرد.

وی گفت: امسال طرح خواندن با خانواده برای سوادآموزان دوره‌های سواد وانتقال به تعداد ۲ هزار و ۷۲ نفر وحلقه‌های کتابخوانی برای هزار و ۸۳۸ نفر اجرا می‌شود.
هادی زارع پور گفت: در اجرای طرح آموزش رایانه سازمان سوادآموزی کشور در یونسکو مقام برتر را کسب کرد که استان در این زمینه نقش مهمی را ایفا وجزء استان‌های برتر بود.

 انتهای پیام/غ

کسب رتبه دوم کشوری معاونت سواد آموزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.