برای نخستین بار برگزار می شود

جشنواره خیرین مدرسه ای در بیش از ۱۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل آموزش و پرورش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت :برای نخستین بار جشنواره خیرین مدرسه ای در بیش از ۱۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مدیر کل آموزش و پرورش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جشنواره ها به صورت مدرسه ای و با حضور خیری که مدرسه را ساخته است برگزار می‌شود.

هادی زارع پور در نشست روسای آموزش و پرورش استان در بهمئی افزود: در این جشنواره فرهنگیان و اهالی هر منطقه بویژه اولیا دانش آموزان حضور دارند و کمکهای جمع‌آوری شده برای تجهیز و مدرسه سازی در آن منطقه هزینه می‌شود.

وی گفت این جشنواره‌ها مقدمه‌ای برای بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان است که نیمه دوم خرداد برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به برگزاری برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد وافزود: از ۱۴۲ معلم نمونه شهرستانی و منطقه و22 معلم نمونه استانی در تقدیرمی شود.

وی از ایجاد تفاهم نامه اداره با مدرسه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تمامی فعالیت های مدرسه بر اساس این تفاهم نامه اجرا می‌شوند.

هادی زارع پور توانمندسازی نیروی انسانی- مسابقات فرهنگی – هنری- آموزشی -ورزشی وفرهنگ سازی شعار سال در زمینه رونق اقتصادی و تولید برنامه ریزی برای اجرا کردن برنامه ریزی برای اجرایی کردن گام دوم انقلاب- ایجاد کمیته پیشگیری از نرخ تکرار پایه را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در سال ۹۸ عنوان کرد.

وی از اجرای طرح ارتقاء آگاهی دانش آموزان دختر با جایگاه و نقش نهادهای مدنی خبر داد و اظهار کرد : این طرح با مشارکت برخی دستگاه‌ها و در بخش امور بانوان اجرا می شود

مدیرکل آموزش وپرورش استان با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز یادگیری محلی در حوزه سواد آموزی اشاره کرد و گفت: نظارت بر این مراکز و ارزیابی مستمر برای رؤسای آموزش از اولویت هاست

هادی زارع پور افزود: نامه وزیر محترم مهمترین سرفصل برای اولویت فعالیت در نهضت سوادآموزی است ورؤسای آموزش وپرورش باید براساس مفاد آن به اجرا همت بگمارند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: بر اساس برنامه جذب خیرین در صورتی که خیر ۳۰ درصد هزینه ساخت یک فضا را تامین کند اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۷۰ درصد دیگر را تامین می‌کند.

پیروز کرمی از ایجاد مدارس سبز برای نخستین بار در استان خبر داد و بیان کرد: در این مدارس از انرژی های تجدید ناپذیر استفاده خواهد شد.

وی جایگزینی بخاری های نفتی و استاندارد سازی- تکمیل طرح های نیمه تمام و صنعتی سازی ساختمان های دو و سه کلاسه را از اولویت‌های برنامه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد.

علی شیر زهرایی معاون آموزش ابتدایی هم برنامه های کیفی بخشی، جشنواره های تدریس، توجه ویژه به ساماندهی نیروی انسانی در حوزه ابتدایی از مهمترین مواردی عنوان کرد که رؤسای آموزش و پرورش باید به آن اهتمام ورزند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان هم گفت:2 برنامه اجرایی جدید با عنوان جشنواره الگوهای برتر تدریس و نشست‌هایی کتابخوانی در مراکز یادگیری محلی برای نخستین بار در حوزه سواد آموزی انجام می شود.

سید حمدالله خواهش نیز گفت: بهره گیری از ظرفیت شوراهای پشتیبانی سواد آموزی -گروه بهبود کیفیت مراکز یادگیری محلی- اجرای طرح‌های مکمل سوادآموزی- مسابقات و طرح‌های ملی بویژه نماز کلید بهشت همراه با پوشش فعالیت ها در سه دوره سوادآموزی -انتقال و تحکیم از مهمترین برنامه‌های حوزه سواد آموزی است.

رؤسای آموزش و پرورش در این نشست برنامه ها و پیشنهادهای خود در زمینه برنامه‌های آموزشی –پرورشی- نیروی انسانی- پشتیبانی- ورزشی و سوادآموزی را ارائه دادند.

انتهای پیام/غ

جشنواره خیرین مدرسه ساز در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.