مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی در این استان در راستای اجرای تور‌های داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی دراستان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تور‌های گردشگری غیر مجاز در رصد و شناسایی جدی میراث فرهنگی استان قرار گرفته است و اکنون به صورت رسمی و با مجوزقانونی، ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی دراستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و احتمال تعطیلی برخی از دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان، گفت: باید در صدد یافتن راه برون رفت از مشکلات پیش رو که منجر به کاهش میزان فعالیت این دفاتر شده است، باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به راه اندازی کمیته‌ای مشترک برای حل مشکلات وجود تور‌های غیرمجاز گفت: این کمیته متشکل از نمایندگان ادارات سازمان حج و زیارت، تعزیرات، صنعت و معدن، بازرسی استانداری، میراث فرهنگی، دادستانی و نیروی انتظامی و ... است.

وی با انتقاد از فعالیت برخی از افراد در فضای مجازی در زمینه فروش و تبلیغ تور‌های گردشگری غیر مجاز، گفت: این تور‌ها به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های مصوب گردشگری سبب تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر می‌شوند.

فرخی تصریح کرد: تمام افراد حقیقی و حقوقی بدون داشتن پروانه بهره‌برداری و مجوز بند ب از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز به فروش و تبلیغ تور‌های گردشگری نیست و باید دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز رسمی از این سازمان اقدام به برپایی تور‌های داخلی و خارجی کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تور‌های غیرقانونی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در جای مشخصی حضور ندارند، اظهار داشت: پیگیری و شناسایی این قبیل تور‌ها در سطح استان در دستور کار این اداره کل است و با شناسایی هویت برگزار کنندگان این قبیل تور‌ها با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

فرخی با تاکید براینکه مجوز برگزاری هرگونه تور صرفاً به دفاتر خدمات مسافرتی داده می‌شود، بیان کرد: بنابراین هرگونه فعالیت تورگردانی توسط راهنمایان گردشگری (بدون درخواست یک دفتر خدمات مسافرتی و مجوز سازمان میراث فرهنگی) تخلف محسوب می‌شود و در صورت اطلاع و یا مشاهده، ضمن معرفی فرد و یا افراد خاطی به مراجع قضایی، اقدام به ابطال کارت فعالیت این قبیل افراد خواهد شد.
امروز جمعی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان در محل هتل ایرانگردی کرمان با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان دیدار کردند.
انتهای پیام/ح

فعالیت دفاترخدمات سفر در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار