مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: ۳۰ گشت راهداری جنوب کرمان با ۱۳۵ نفر راهدار برای افزایش ایمنی تردد در جاده‌های جنوب کرمان برای تعطیلات عید سعید فطر در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعود جمیلی مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: از دو ماه قبل کار رفع عیوب جاده‌ها و علائم در محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان طبق برنامه و دستور کار معاونت راهداری در حال انجام است.

وی افزود: در طول مدت اجرای طرح سامان دهی علائم اخباری در محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان بیش از ۳۴۶ تابلو نصب و بیش از ۴۶۵ علائم اخباری شامل گل میخ، چراغ چشمک زن، بشکه حفاظتی و... در محور‌های ارتباطی اصلی هفت شهرستان جنوبی استان نصب و جاگذاری شده است.

جمیلی با اشاره به جدیت اداره ایمنی و حریم این اداره کل در جهت ایمن سازی نقاط پر حادثه با استفاده از علائم هشدار دهنده در طول این دو ماه دنبال شده است افزود: رانندگان با توجه به لزوم رعایت قوانین در رانندگی حتما در طول سفر مبدا و مقصد به علائم اخباری نصب شده در محور‌ها دقت و رانندگی خود را تنظیم کنند.

مسعود جمیلی با بیان اینکه با توجه به تعریض برخی از محور‌های ارتباطی برخی خطوط اضافی پس از تعریض در بستر محور‌ها وجود داشت از حذف خطوط اضافی و خط کشی جدید در ۴ محور ارتباطی به طول ۴۷ کیلومتر خبرداد و گفت: از تمام ظرفیت این اداره کل با توجه به کمبود منابع مالی در ایمن سازی جاده‌ها استفاده شده است تا حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: ۳۰ گشت راهداری جنوب کرمان با ۱۳۵ نفر راهدار برای افزایش ایمنی تردد در جاده‌های این منطقه در تعطیلات عید فطر و پایان هفته در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: بیشترین حوادث تصادفات در جنوب کرمان سرعت غیرمجاز و عدم توجه به قوانین رانندگی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از رانندگان و مسافران خواست با احترام به قانون با صبر و حوصله رانندگی کنند تا سفر ایمنی را داشته باشند.

جمیلی، گذشت در رانندگی و عدم انتقام گیری در جاده را از خصوصیات یک راننده مجرب دانست و گفت: تلافی سرعت و لجاجت در رانندگی می‌تواند زمینه ساز حوادث ناگواری باشد که جبران ناپذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به آماده باش شبانه روزی مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل برای کنترل و هدایت حجم تردد در محور‌ها و رصد مشکلات و نواقص جاده‌ای افزود: شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها برای ارتباط مردم، مسافران و رانندگان به صورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مخاطبان در زمینه وضعیت جاده‌ها و دریافت گزارش‌های مردمی است.
انتهای پیام /ی

آمادگی راهداری در روزهای تعطیل پیش رو

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار