رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: بیماری‌های انگلی جزء بیماری‌های واگیر دام بوده که تعدادی از آن‌ها با انسان مشترک هستند و لازم است دامداران نسبت به درمان اینگونه بیماری‌ها اقدام کنند.

مجیدی اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: بیماری‌های انگلی جزء بیماری‌های واگیر دام بوده که تعدادی از آن‌ها با انسان مشترک هستند.

وی افزود: بیماری‌های انگلی داخلی دام‌های اهلی باید در زمان و با داروی مناسب، درمان شوند چرا که این انگل‌ها با مصرف مواد غذایی و بیماری زایی در دام سبب کاهش بازده تولید دام (گوشت، شیر، پشم، پوست و ...) می‌شوند.

اسدی گفت: از طرفی با تضعیف بدن دام به دلیل ایجاد کم خونی و سوء تغذیه و ... بدن دام را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی کرده و باعث تحمیل هزینه‌های درمانی بیشتری به دامداران خواهند شد که با کاهش تولیدات دامی این مشکل، دو چندان خواهد شد.

وی تأکید کرد: از آنجایی که اغلب انگل‌های دستگاه گوارش و دستگاه تنفس دام ها، با دفع تخم خود از طریق مدفوع دام آلوده به انگل، محیط را آلوده می‌کند، بنابراین لازم است که پس از انجام درمان ضد انگل مدفوع دفع شدۀ حیوان جمع آوری و به صورت بهداشتی معدوم شود.

اسدی دامداران درخواست کرد نسبت به خوراندن قرص یا شربت ضد انگل به صورت دوره‌ای به صورت حداقل هر ۶ ماه یکبار اقدام نمایند.

انتهای پیام /ی

به دام ها شربت ضد انگل بدهید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار