مسئول واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: طرح جمع آوری و تعطیلی مراکز غیر مجاز عرضه پرندگان بومی توسط شبکه دامپزشکی و با همکاری نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

محمد مکی نیا مسئول واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: عرضه طیور بومی ازجمله مرغ، خروس، اردک، بلدرچین و ... در معابر عمومی، جمعه بازار و مراکز غیرمجاز به دلیل نداشتن هویت و گواهی بهداشتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: طرح جمع‌آوری و تعطیلی مراکز غیرمجاز عرضه پرندگان بومی توسط این شبکه و با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری و تعطیل خواهد شد.

مکی نیا یادآور شد: طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی مبنی بر جلوگیری از عرضه هرگونه طیور بومی زنده در مراکز غیرمجاز، مأموران دامپزشکی پس از بازدید نسبت برخورد با عرضه غیر مجازطیور بومی این مراکز اقدام می کنند.

وی از عموم شهروندان خواست که ضمن خرید نکردن هرگونه پرنده از دست‌فروشان و عرضه‌کنندگان غیرمجاز به‌منظور حفظ سلامت خانواده خود و جلوگیری از تهدید سلامت و بهداشت عمومی، هرگونه تخلف بهداشتی و موارد مشابه در این زمینه را به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش کنند.

انتهای پیام /ی

برخورد با دست فروشان پرندگان در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار