وزیر خزانه‌داری آمریکا توافق تجاری بین واشنگتن و پکن را منوط به دیدار سران دو کشور در اواخر ماه جاری میلادی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، امروز شنبه اعلام کرد واشنگتن آماده ادامه مذاکرات تجاری با پکن است، اما هرگونه توافق بالقوه منوط به دیدار سران دو کشور در اواخر ماه جاری [ژوئن] خواهد بود.

منوچین در حاشیه نشست وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو گروه بیست در شهر فوکوئوکا به خبرنگاران گفت: ما در مسیر یک معامله تاریخی بودیم. اگر آن‌ها بخواهند به پای میز مذاکره بازگردند و مفاد توافق را تکمیل کنند، ما نیز آماده مذاکره خواهیم بود و بسیار هم عالی خواهد بود. اگر نه، رئیس جمهور [ترامپ] گفته است با افزایش تعرفه‌ها اقدام خواهیم کرد.

پیش بینی می‌شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز‌های ۲۸ و ۲۹ ژوئن همزمان با نشست گروه بیست در اوزاکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار کند.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: انتظار داریم پیشرفت اصلی در دیدار سران دو کشور در نشست گروه بیست حاصل شود. ما به سختی برای انعقاد این قرارداد که برای هر دو کشور تاریخی خواهد بود، کار می‌کنیم. این امر برای ما و چین و برای سایر کشور‌های جهان از نظر اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه روابط تجاری فعلی بین دو اقتصاد بزرگ جهان «بسیار نامتعادل» است، مدعی شد: بازار‌های ما به طور کامل به روی محصولات آن‌ها باز است. بازار‌های آن‌ها به روی محصولات ما باز نشده است.

منوچین معتقد است واشنگتن و پکن ۹۰ درصد مذاکرات را در زمینه توافق تجاری انجام داده اند، ولی آنچه مهم است نتیجه مذاکرات و تعهد به آن است. وی همچنین اظهار داشت ملاقات او با یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین همزمان با برگزاری نشست بیست ربطی به این مذاکرات ندارد.

ترامپ روز ۶ ژوئن اعلام کرد پس از نشست گروه بیست در خصوص اعمال تعرفه‌های جدید علیه کالا‌های وارداتی چین به ارزش ۳۲۵ میلیارد دلار تصمیم می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار