روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد دولت دونالد ترامپ در نظر داشت تعرفه‌هایی را علیه کالا‌های وارداتی از استرالیا وضع کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته (یکشنبه) فاش کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در نظر داشت تعرفه‌های وارداتی علیه استرالیا وضع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از مشاوران دونالد ترامپ به او پیشنهاد اعمال تعرفه‌های وارداتی علیه استرالیا را در واکنش به افزایش واردات آلومینیوم از این کشور در یک سال گذشته ارائه کرده بودند. این در حالی است که گروهی از افراد دولت ترامپ با این تصمیم مخالفت کرده و گفتند که این کار یک متحد بزرگ آمریکا را ناراحت خواهد کرد و برای واشنگتن هم گران تمام می‌شود.

زمانی که روز گذشته از دونالد ترامپ درباره احتمال اعمال تعرفه‌های وارداتی بر استرالیا پرسش شد، وی آن را تکذیب کرد و گفت: وضعیت استرالیا جالب است. اما روابط ما با این کشور بسیار قوی است. نه، ما رابطه بسیار بسیار ویژه‌ای با استرالیا داریم.

کشور استرالیا سال گذشته میلادی از اعمال تعرفه‌های ۲۵ و ۱۰ درصدی بر صادرات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف شد.

به نوشته نیویورک تایمز، اعمال تعرفه‌های وارداتی بر کالا‌های استرالیا می‌تواند به جنگ تجاری این کشور با آمریکا منجر شود. در حال حاضر روابط تجاری میان آمریکا و چین هم پرتنش شده است. آمریکا چندی پیش تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرد. چین هم برای تلافی، بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در حساب توییتر خود کشور مکزیک را تهدید کرد در صورتی که با ورود غیرقانونی مهاجران به آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های ۵ درصدی بر روی کالا‌های وارداتی از این کشور اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
آمریکا در حال دست و پا زدن در باتلاق فروپاشی است. چند صباح دیگر آمریکا هم مثل انگلیس به یک قدرت درجه دوم تبدیل می شود.
آخرین اخبار