ویژگی‌ جدید Google Maps؛ نمایش سرعت در سرویس نقشه گوگل

گوگل با هدف ارتقاء کیفی سرویس نقشه خود ویژگی‌های کاربردی و جدیدی را به نقشه خود افزود تا آن را بیش از گذشته مورد توجه کاربران قرار دهد.

ویژگی‌های جدید گوگل مپ/ نمایش سرعت در سرویس نقشه گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل با ارائه نسخه جدیدی از گوگل مپ ویژگی‌ه‌های کاربدی را به آن افزوده است. در طراحی ویژگی‌های جدید گوگل مپ از مشخصه‌های حال حاضر اپلیکیشن Waze اقتباس گرفته شده است. اپلیکیشن Waze به دلیل وجود برتری‌های متعدد در هنگام راهبری یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مسیریابی در جهان است و در برخی مناطق جهان حتی از Google Map هم طرفداران بیشتری دارد.


بیشتر بخوانید: کشف ناشناخته‌های شهر با نسخه جدید گوگل مپ


این روزها در کشورهای مختلف دنیا به دلیل وجود تراکم زیاد جمعیت در مناطق شهری و حجم زیاد خودروها و سایر وسایل نقیله در خیابان‌ها ضرورت استفاده از یک اپلیکیشن راهبری بیش از گذشته خود را نمایان ساخته است. در حال حاضر نرم‌افزارهای گوناگویی برای مسیریابی و یافتن بهترین مسیر رسیدن به مقصد در فروشگاه‌های مجازی وجود دارد که با توجه تعداد کاربران در جهان می‌توان Google Map و Waze را پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های مسیریابی دانست.

هر چند این دو اپلیکیشن هر دو به شرکت گوگل تعلق دارند ولی رقابت شدیدی با یکدیگر داشته و دست اندرکاران هر دو برنامه به دنبال آن هستند تا با ارائه خدمات برتر به کاربران، مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. گوگل در آخرین اقدام خود برای افزودن به رضایت کاربران نمایش سرعت را به سرویس نقشه خود افزوده است. با اینکه نرم‌افزار Waze از مدت‌ها پیش به دارای این توانایی نمایش سرعت بوده است ولی با توجه به استفاده‌های روزمره میلیون‌ها کاربر در روز از اپلیکیشن Google Map این ویژگی می‌تواند بسیار کمک کننده و کاربردی باشد.

گوگل به دنبال آن است تا با افزودن برخی از بهترین ویژگی‌های Waze مانند نمایش سرعت، محل قرار گیری دوربین‌های کنترل سرعت و محل رخ دادن تصادف در مسیر بیش از گذشته بر محبوبیت خود افزود و خود را به عنوان برترین نرم‌افزار مسیریابی در جهان معرفی کند. البته نسخه جدید گوگل مپ تنها در برخی از کشورهای جهان مانند آمریکا، استرالیا، بلژیک، کانادا, جمهوری چک، پرتغال، سوئد و انگلیس در دسترس است و کاربران در دیگر کشورها باید تا مدتی منتظر نسخه جدید این برنامه باشند.

کاربران برای فعال سازی ویژگی نمایش سرعت در گوگل مپ جدید می‌توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات این برنامه به راحتی گزینه speedometer را فعال کنند. در ادامه تصاویری از صفحه مربوط به فعال سازی ویژگی جدید گوگل مپ و نمایش سرعت روی صفحه اصلی را مشاهده می‌کنید:

ویژگی‌های جدید گوگل مپ/ نمایش سرعت در سرویس نقشه گوگل

ویژگی‌های جدید گوگل مپ/ نمایش سرعت در سرویس نقشه گوگل

انتهای پیام/

گوگل ابعاد رقابت خود با Waze را گسترش داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار