حزب برکسیت به رهبری نایجل فاراژ در انتخابات پارلمانی منطقه‌ای در پیتربورو در برابر حزب کارگر شکست خورد و در به دست آوردن نخستین کرسی خود در پارلمان انگلیس ناکام ماند.

حزب برکسیت از ورود به پارلمان انگلیس بازماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب برکسیت به رهبری نایجل فاراژ روز جمعه در انتخابات پارلمانی منطقه‌ای در پیتربورو در شرق انگلیس در برابر حزب کارگر شکست خورد و در به دست آوردن نخستین کرسی خود در پارلمان انگلیس ناکام ماند.

مایک گرین، نامزد حزب برکسیت در این انتخابات با کسب ۲۹ رای در جایگاه دوم قرار گرفت. نامزد حزب کارگر ۳۱ درصد آرا را کسب کرد.

به این ترتیب حزب کارگر به عنوان اصلی‌ترین قدرت مخالف در پارلمان، توانست کرسی خود را حفظ کند. نامزد حزب حاکم محافظه کار در این انتخابات تنها ۲۱ درصد آرا را به دست آورد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

این یک شکست برای حزب برکسیت است که چند ماه پیش تشکیل شد و در انتخابات پارلمان اروپا در پایان ماه مه با کسب ۳۱.۶ درصد آرا در صدر قرار گرفت. از زمان این پیروزی، نایجل فاراژ رویای سرنگونی نظام دو حزبی، محافظه کاران و حزب کارگر، را به عنوان نظام سیاسی حاکم در انگلیس در سر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار