مدرس حوزه‌های علمیه با بیان این که مردم و مسئولان باید راه و هدف امام را دنبال کنند، گفت: راه امام و هدف امام عدالت اسلامی، خدمت به مردم و رعایت کردن آنچه که اسلام در نظر دارد است و مسئولان باید خود را امانتدار امام و خون شهدا بدانند.

مسئولان خود را امانتدار امام و خون شهدا بدانندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله فاطمی مدرس حوزه‌های علمیه در مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی، بزرگداشت شهدای قیام ١۵ خرداد و بزرگداشت امام جمعه فقید کازرون که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین شیراز برگزار شد، گفت: سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی و همچنین قیام ١۵ خرداد هر دو در تاریخ ایران یه نقطه عطف هستند و باید گرامی داشته شود.

وی با اشاره به شخصیت علمی، اخلاقی و سیاسی امام، افزود: امام از دوران جوانی خود در شناخت و معرفت اسلام، عرفان اسلامی، فقه اسلامی و فلسفه اسلامی جدی و یک انسان پرتلاش بود و عارف و عالم به اسلام شد و جانانه در این مسیر گام برداشت.

آیت الله فاطمی ادامه داد: امام خمینی (ره) برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی در زمان بحران مظلومیت اسلام کتاب‌های زیادی در اوایل جوانی نوشت و با نوشتن کتاب ها، توطئه‌های مهم را از بین برد و روح غیرت، شهامت و دفاع از اسلام را در رگ‌های جامعه به حرکت در آورد.

وی با بیان این که مردم و مسئولان باید راه و هدف امام را دنبال کنند، اظهار داشت: راه امام و هدف امام عدالت اسلامی، خدمت به مردم و رعایت کردن آنچه که اسلام در نظر دارد است و مسئولان باید خود را امانتدار امام و خون شهدا بدانند.

آیت الله فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت ارزشمند امام جمعه فقید کازرون اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین خرسند در میدان‌های جنگ بسیار حضور داشت و آرزوی شهادت در دل داشت و از صفات بارز او می‌توان به رزمنده بودن، نترس بودن و شجاع بودن اشاره کرد.

این مراسم از طرف امام جمعه شیراز، جامعه روحانیت شیراز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس است.
انتهای پیام/م

صحبت های آیت الله فاطمی در شیراز

برچسب ها: شهدا ، حوزه های علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار