برداشت جو بذری از مزارع پیمانکاران استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سهیل دانایی رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان گفت: اتحادیه تعاونی روستایی پس از اجرای طرح‌های مراقبت و نگهداری، آمادگی دارد جوی بذری پیمانکاران را به صورت توافقی خریداری کند تا پس از فرآوری و ضدعفونی، بذور مورد نیاز کشاورزان برای سال زراعی آینده تامین شود.

دانایی افزود: قیمت پایه خرید توافقی این محصول کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین و برای بذور پرورشی ۳، مادری و گواهی شده به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد ارزش بذری در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان همچنین از آمادگی اتحادیه‌های تعاونی روستایی گرمسار و شاهرود برای خرید بذور ارقام و طبقات مختلف گندم از پیمانکاران بذری خبر داد.

دانایی گفت: قیمت مصوب خرید گندم بذری از کشاورزان استان سمنان ۱۷ هزار ریال برای ارزش بذری ۱۵، ۲۰ و ۲۵ درصد به ترتیب برای بذور گواهی شده، مادری و پرورشی ۳ اختصاص داده شده است.

پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری، هزار و ۲۰۰ تن جوی بذری و سه هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری از مزارع بذری تحت پوشش شبکه تعاونی روستایی استان سمنان برداشت و پس از بوجاری و ضدعفونی آماده تحویل به کشاورزان استان شود.

انتهای پیام / گ 

جزئیات آغاز برداشت جوی بذری در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.