مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: سال گذشته ۵۰۰۰ تن بذر در استان از سوی این شبکه تولید و توزیع شده است که پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۵۵۰۰ تن افزایش پیدا کند.

تولید ۵۵۰۰ تن بذر در استان در سال ۹۸به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباسپور مدیر تعاون روستایی استان  سمنان در گردهمایی تولیدکنندگان بذر استان به بیان مشکلات تولید بذر استان پرداخت و گفت: نبود نقدینگی کافی از سوی اتحادیه‌های تولیدکننده بذر برای خرید این محصول، تنوع و تعدد ارقام بذری در مقیاس تولید اندک و رسوب بذر سالیانه که موجب راکدشدن نقدینگی قابل توجه شرکت‌ها می‌گردد بخشی از مشکلات تولید بذر هستند.

وی همچنین عدم پرداخت به موقع یارانه بذر و معضل اخذ تسهیلات بانکی و گرانی لوازمی، چون کیسه و سم را از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان بذر عنوان کرد.

عباسپور با تاکید بر اینکه در سال زراعی جاری با خرید بذور گندم و جو تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در یک دوره یک ماهه پس از تحویل بذر وجه آنرا پرداخت کنیم گفت: برای تعیین قیمت جو هم قیمت بازار را رصد می‌کنیم، نوسانات قیمت را در نظر می‌گیریم و تا جایی که در توان ماست برای تعیین قیمت منصفانه تلاش می‌کنیم.

سید حسن میر عماد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان هم با بیان اینکه اقدامات خوبی در تولید بذر استان صورت گرفته خاطرنشان کرد: وضعیت کیفیت محصولات کشاورزی به خصوص گندم روزبه روز در حال افزایش است و در تلاشیم تا در تولید بذر گندم استان خودکفا شویم.

میرعماد افزود: یکی از اقداماتی که می‌توانیم برای افزایش تولید بذور انجام دهیم استفاده از بذر‌های گواهی شده است که تولید را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

در ادامه این جلسه تولیدکنندگان بذر استان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند که قیمت پایین محصولات، نبود ارزشگذاری به محصول تولید شده و عدم پرداخت به موقع بهای بذر پیمانکاران نمونه‌ای از مشکلات مطرح شده از سوی آن‌ها بود.

انتهای پیام / گ

گردهمایی تولیدکنندگان بذر استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.