به بهانه روز قدس به معرفی کتاب هایی درباره مظلومیت فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی می پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روز قدس روز اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است. روز قدس روزی است که تمامی مسلمانان جهان  علیه استکبار رژیم صهیونیست و ظلم جوامع کفار به اعتراض پرداخته و خواهان آزاد سازی مظلوم از چنگال سمتگر هستند از این رو به معرفی کتاب هایی که از ظلم رژیم صهیونیست و مظلومیت فلسطینی ها می گوید , می پردازیم.

درباره فلسطین

کتاب هایی که از مظلومیت فلسطین می گوید

کتاب « درباره فلسطین» نوشته نوآم چامسکی و ایلان پایه  توسط  محسن عسگری جهقی ترجمه و انتشارات ثالث آن را در سال ۱۳۹۶ و در ۲۶۰ صفحه به چاپ رسانده است. نویسندگان در کتاب حاضر به تشریح چگونگی به وجود آمدن شرایط کنونی فلسطین می‌پردازند و بیان می‌کنند که مسئله فلسطین یک نکته از هزاران نابسامانی و اتفاقات ناگواری است که در جهان روی می‌دهد، اما نقش دولت‌های غربی و همدستی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باعث شده است که مسئله فلسطین به مسئله‌ای بسیار ویژه تبدیل شود. این واقعیت که اسرائیل با زیر پا گذاشتن قوانین و هنجارهای بین‌المللی سود می‌برد و دولت‌های غربی برای اسرائیل فرش قرمز پهن می‌کنند و تجاوزات آن را نادیده می‌گیرند بدین معناست که تک‌تک ما در خاتمه دادن به این بی‌عدالتی که گریبان فلسطینیان را گرفته است، مسئولیت داریم.

آخرین سنگ

کتاب « آخرین سنگ؛ ۷۹ پرسش و پاسخ  درباره فلسطین , لبنان و صهیونیسم» به کوشش ابوالفضل رافعلی که انتشارات قبله اول , جمعیت دفاع از ملت فلسطین، آن را در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسانده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم:

در این کتاب سعی شده به سوالات و شبهات مربوط به موضوع فلسطین , لبنان و صهیونیسم بین الملل بررسی شود چرا که دشمن با تبلیغات گسترده در جامعه سعی کرده است این موضوع را با منافع ایران عزیز بی ارتباط جلوه دهد. امید است با مطالعه این کتاب , سوالات و شبهات جوانان عزیز پاسخ داده شود تا آنها بتوانند به عنوان افسران و فرماندهان جنگ نرم در نبرد جهانی بر تفکر صهیونیستی غلبه کنند و با روشنگری در ترویج و تبیین معارف دینی و سیاسی عمار گونه ادای وظیفه کنند.

دختران زیتون؛ به یاد زنان شهادت طلب فلسطینی

کتاب هایی که از مظلومیت فلسطین می گوید

کتاب « دختران زیتون ؛ به یاد زنان شهادت طلب فلسطینی» توسط محمد علی صمدی نوشته و انتشارات قبله اول آن را در ۱۰۴ صفحه به چاپ رسانده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم:

روز هفتم دسامبر سال ۱۹۸۷  راننده صهیونیست یک دستگاه تریلر عامدانه به صف کارگران  فلسطینی کوبید و ۱۳ نفر را زیر چرخ های خود کشته و مجروح کرد. این حادثه و بی توجهی تحقیر آمیز رژیم صهیونیستی به آن , آتش قیام مردمی فلسطینیان  علیه اشغالگران قدس شریف را بر افروخته ساخت. قیامی که به «انتفاضه الاولی » معروف شد. این حرکت طی کمتر از شش سال به کابوسی هولناک برای رژیم اشغالگر قدس بدل شد.

جستارهایی پیرامون فلسطین

کتاب هایی که از مظلومیت فلسطین می گوید

کتاب « جستارهایی پیرامون فلسطین» نوشته زهرا مصطفوی است که در سال 1392  انتشارات قبله اول آن را به چاپ رساند. کتاب حاضر دربردارنده مقالات و پژوهش‌هایی پیرامون مسئله فلسطین اشغالی است. نگارنده پس از شرح دیدگاه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) دربارهفلسطین و صهیونیسم، به تبیین وضعیت آوارگان فلسطینی پرداخته و سپس توضیحاتی پیرامون رژیم صهیونیستی را عنوان کرده است. در ادامه به تاریخچه مقاومت و مبارزات ضدّ صهیونیستی اشاره کرده و نقش و اهمیت لبنان و حزب‌الله را مورد ارزیابی قرارداده است. فصل پایانی اثر به تحلیل تحولات اخیر خاورمیانه و مسئله بیداری اسلامی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روز قدس ، رمضان 98 ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار