کتاب «زیباتر از نسرین» به تازگی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «زیباتر از نسرین» زندگینامه داستانی شهید رقیه رضایی است که توسط سهیلا علوی زاده نوشته شده و انتشارات روایت فتح آن را به چاپ رسانده است.

این کتاب از دوران کودکی شهید رقیه رضایی تا شهادت ایشان را با قلمی روان و شیرین بیان کرده است که هر خواننده‌ای را به همراه شدن با داستان دعوت می‌کند.

در مقدمه نویسنده کتاب آمده است:

وقتی به دنیا آمد، چون الماسی درخشان به زندگی ماتم زده پدر و مادرش روشنی بخشید. پیش از آمدنش چهار فرزند دیگر خانواده، یکی بعد از دیگری آمدند، اما تاب زندگی کردن را در خود ندیدند و رفتند. پدر و مادر که غم از دست دادن چهار فرزند پیرشان کرده بود، با جان و دل پرورشش دادند. با خنده هایش خندیدند و با گریه هایش غصه دار شدند. نگهبانی اش کردند تا آنجا که زبانزد فامیل شد: باهوش ترین، زیباترین، درسخوان‌ترین و...

انقلاب که از راه رسید فرزندان خود را طلب کرد. او هم صدای انقلاب را شنید و به سویش رفت. در دامانش قرار و آرام گرفت. پیام هایش را دریافت و برای رساندن آن همت گماشت. سرانجام زینب وار در مراسم برائت از مشرکان، با صدایی رسا پیامش را به گوش جهانیان فریاد کرد و توسط ماموران حکومت آل سعود در خون خود غلتید.

کتاب پیش رو در هفت فصل، روند سراسر تلاش و انتخاب برای رسیدن به والاترین معنی عشق و تکامل را در زندگی شهیدی روایت می‌کند که در اوج جوانی به آن دست یافت.

سرفصل‌های کتاب عبارتند از:

فصل اول: کودکی، فروردین ۱۳۴۴ تا تابستان ۱۳۵۰

فصل دوم: تحصیلات، مهر ۱۳۵۰ تا خرداد ۱۳۶۲

فصل سوم: حوزه، مهر ۱۳۶۲ تا خرداد ۱۳۶۳

فصل چهارم: سنندج، آبان ۱۳۶۳ تا فروردین ۱۳۶۴

فصل پنجم: ازدواج، تابستان ۱۳۶۴

فصل ششم: زاهدان، تابستان ۱۳۶۴ تا خرداد ۱۳۶۵

فصل هفتم: شهادت، خرداد ۱۳۶۵ تا مرداد ۱۳۶۶

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

با شروع سال تحصیلی، رقیه هم مثل قبل در سمت مربی امور تربیتی و دبیر معارف کارش را شروع کرد؛ این بار در دبیرستان کوثر. روز اول که سر کلاس رفت به شاگردانش گفت: «هدف از درس خواندن گرفتن نمره نیست بلکه درک و فهم عمیق درسه» بعد هم اضافه کرد: «دوست دارم امسال با کمک هم فعالیت‌های پرورشی را انجام بدیم.»

گفتنی است کتاب «زیباتر از نسرین» زندگینامه داستانی شهید رقیه رضایی در ۱۷۶ صفحه و ۲۲۰۰ نسخه و با قیمت ۱۵۵۰۰ هزار تومان توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسید.

انتهای پیام/

زندگینامه شهید رقیه رضایی به رشته تحریر درآمد

 

برچسب ها: کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار