کتاب «ناگرا» خاطرات خبرنگار جنگ مجید جیران پورخامنه را روایت می‌کند.

ناگرا؛ خاطرات خبرنگار جنگبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان آثار دفاع مقدس که آثاری ارزشمند برای کشور ما هستند، آثاری نیز به چشم می خورند که شاید به جنگ تحمیلی از منظر دیگری نگاه کنند.

کتاب‌هایی که از خاطرات خبرنگاران جنگ می‌گویند؛ خبرنگارانی که در کنار رزمندگان بوده و تمامی لحظات را ثبت کرده اند تا اینگونه مردم کشور و حتی جهان صدای رزمندگان ما را بشنوند.

کتاب «ناگرا» خاطرات خبرنگار جنگ مجید جیران پور خامنه است که توسط زهره میرباقری نوشته شده و انتشارات روایت فتح آن را به چاپ رسانده است. این کتاب چاپ اولی در ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۲۳ هزار تومان راهی بازار نشر شد.

مقدمه نویسنده:

در حالی که ناگرا بر دوشش سنگینی می‌کرد، با جسارت، ساعت‌ها در زیر باران گلوله دشمن پیش می‌رفت و وقایع جنگ را ثبت می‌کرد. در طول هشت سال، ناگرا بهترین و گاه تنها شاهداو در لحظات دشواری بود که حتی دوربین هم قادر نبود آن حقایق را ثبت کند. او صدای مظلومیت مردمان سرزمینش را ضبط کرد و گزارش لحظه به لحظه از شجاعت آنان را به گوش جهان رساند و حالا پس از سال‌ها همه این وقایع خاطراتی شده است که جانباز گران قدر، مجید جیران پور خامنه، اولین خبرنگار و گزارشگر رادیو سپاه، از آن سخن می‌گوید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

وقتی به تهران آمدم، برای تهیه عکس و گزارش برای نشریه و رادیو به سراغ خانواده محترم شهدای پاوه رفتم. اکثر شهدا، بچه‌های خیابان شمشیری و امامزاده حسن بودند. یادم است مادر شهید روحانی، احمد زاده، ضمن همکاری در تهیه گزارش، هر ساله به پاوه می‌رفت و همان جا برای فرزند شهیدش ختم می‌گرفت. شهریور ۱۳۵۸ بود که نشریه به مجله تبدیل شد. در همان روز‌ها آقای محسن سازگارا، که از دوستان بودند، پیشنهاد راه اندازی رادیو سپاه را دادند. با اینکه تجربه کوتاهی در آمریکا به دست آورده بودم، عنوان کردم که برای چنین کاری آموزش‌های لازم را ندیده ام. آقای سازگارا مرا برای این کار تشویق کرد و قول داد که برایم دوره آموزشی هم بگذارد و بالاخره به این امر راضی شدم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، نویسنده ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار