معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، درباره تبعات منفی و زیان بار مصرف قرص ریتالین در شب های امتحان برای دانش آموزان و دانشجویان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خدایار قاسم پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، درخصوص تبعات منفی و زیان بار مصرف قرص «ریتالین» و اقدامات کنترلی و مداخلات پیشگیرانه آن هشدار داد.

وی گفت: هر سال بویژه در ایام امتحانات و کنکور مصرف قرص «ریتالین» در میان دانش آموزان و دانشجویان افزایش می‌یابد و برخی برای اینکه بیدار بمانند و بتوانند شب امتحان درس بخوانند از این قرص استفاده و تصور می‌کنند مصرف آن برای چند مرتبه نمی‌تواند آسیب‌زا باشد، در حالی که کارشناسان حوزه اجتماعی معتقدند قرص‌هایی، چون ریتالین و ترامادول دروازه ورود به اعتیاد هستند.

قاسم پور با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها و دانش آموزان افزود: علیرغم این اقدامات، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد تهیه قرصی، چون ریتالین سخت نیست و با توجه به محدودیت‌هایی که در داروخانه‌ها مبنی بر عدم ارائه دارو وجود دارد باز هم برخی از والدین و دانش آموزان اقدام به تهیه این قرص‌ها کرده و از تبعات منفی و زیان بار آن اطلاع کافی ندارند.

وی در راستای اجرای برنامه‌های مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: افسردگی، تشنج، بی‌نظمی در ضربان قلب، سردرد، تهوع و افزایش فشارخون از عوارض مصرف بیش از اندازه ریتالین است.

انتهای پیام/خ

تبعات منفی و زیان بار مصرف قرص ریتالین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار