حکیم‌زاده گفت: بنا داریم تا موضوع زبان فارسی در طرح سنجش وارد شود، چرا که کودکان باید در شرایطی باشند که امکان درک مطلب به زبان فارسی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در نشست خبری تشریح جزئیات طرح سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد:  در نظر داریم تا سنجش سلامت نوآموزان را به دو سال قبل از دبستان بیاوریم و سنین ۴ تا۶ سال را برای این فرآیند در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با تغییر زمان سن سنجش امکان شناسایی دقیق‌تر و مداخله بیشتر دانش‌آموزان وجود دارد، همچنین در نظر داریم تا برنامه‌های درسی پیش دبستانی منعطف شود.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه بنا داریم تا موضوع زبان فارسی در طرح سنجش وارد شود، گفت: جلسه‌ای را با وزیر آموزش و پرورش درباره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت یادگیری زبان فارسی داشتیم چرا که کودکان باید در شرایطی باشند که امکان درک مطلب به زبان فارسی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علل جهش تحصیلی و تکرار پایه در مدارس بیان کرد: در افت تحصیلی و تکرار پایه با دو دسته از کودکان مواجه هستیم که برای نوآموزان دچار مشکل دیرآموزی نیازمند تغییرات در طرح تلفیقی هستیم و برای دانش‌اموزان مناطق دوزبانه نیازمند توجه ویژه به حضور آنها در دوره پیش دبستانی هستیم و  اگر بتوانیم آزمون بسندگی زبان فارسی را به طرح سنجش اضافه کنیم می‌توانیم دانش آموزان را آماده کنیم.

حکیم زاده تصریح کرد: انجام طرح سنجش و غربالگری در راستای عدالت آموزشی است چرا که بسیاری از مشکلات کودکان مناطق محروم  مانند کم‌بینایی یا شنوایی تا زمان ورود به مدرسه شناسایی نمی‌شود و این طرح برای کمک به این کودکان موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل همتی
۱۹:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
خب چرا باید انجام تست از این زبان اجباری فارسی استفاده شود که کودک مجبور شود به آن پاسخ دهد. کافی است معاون محترم وزیر کمی زبان شناسی و مردم شناسی بلد باشند تا متوجه شوند که این طرح، بر فرض اینکه زبان مادری مناطق دو زبانه (که از قضا اکثریت جمعیت ایران را شکل می‌دهند) را هدف نگرفته باشد و با نیت کمک به کودکان طرح شده باشد، بسیار خام و تک بعدی مطرح شده و بدون شک نتیجه‌ای جز انهدام زبان مادری نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
شما تحصیل رایگان با امکانات بروز شده مدرسه را در اختیار گذاشتید؟ هنوز تا به مدرسه پا میگذاری پول میگیرند! هنوز تو خرابه ها درس میخوانند! هنوز بخاری نفتی آتش میگیرد! اینها را حلش کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
بجای آن اصل ۱۵ و تدریس به زبان غیر فارسها بخصوص زبان ترکی را در مدارس اجرا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
افرین این کار بسیار درستی است در بلند مدت متوجه می شوید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد احمدی ورامینی
۱۷:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
کار بسیار خوبی است متاسفانه خیلی ها در سنین بالا زبان فارسی را بلد نیستند واقعا ملتی که زبان مشترک نداشته باشند و حرف هم را متوجه نشوند چگونه ملت شمرده می شوند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
چي چي هست اين؟
Iran (Islamic Republic of)
تلخابی
۲۰:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
کلا هدف آموزش پرورش ، آموزش و پروش زبان فارسی است. با استعداد کودکان کاری ندارد.
Germany
بهزاد
۱۲:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
این طرح خوبی نیست
آخرین اخبار