رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به آخرین وضعیت آمار سنجش نوآموزان گفت: ۱۱ هزار دیرآموز در مقطع پیش‌دبستانی شناسایی شدند.

شناسایی ۱۱ هزار دیرآموز پیش دبستانی در طرح سنجش/ تأمین ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به کمک والدینمجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ آخرین وضعیت سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی و بدو ورود به دبستان با اشاره به اینکه در مجموع بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند، اظهار کرد: اجرای سنجش نوآموزان برای ثبت‌نام آنها در مدارس ضرورت دارد و تا کنون 1413 دانش‌آموز در سیستم آموزش تلفیقی قرار گرفتند و حدود 62 هزار نفر دیرآموز تشخیص داده شدند، 51 هزار نفر از این تعداد بدو ورود به مدرسه و مابقی نوآموزان پیش‌دبستانی بود.

وی ادامه داد: در مجموع 164 هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به مدرسه و 45 هزار نوآموز پیش‌دبستانی پس از سنجش اولیه به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده تا در این پایگاه‌ها بار دیگر تست‌های سنجش برای افراد مشکوک به ناهنجاری انجام شود.

تخصیص اعتبار 3 میلیارد تومانی برای خدمات حمایتی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی که داشتیم تمام پیش‌بینی‌ها برای اجرای طرح سنجش محقق شد و با تقریب بالایی تمام مناطق کشور را تحت پوشش قرار دادیم، فقط در مواردی مناطق صعب‌العبور باقی ماندند که پیش‌بینی کردیم تا طرح سنجش این گروه در طول سال تحصیلی انجام شود.

قدمی بیان کرد: برای دانش‌آموزانی که مشکلات سلامتی آنها شناسایی شده است، خدمات رسانی خواهیم داشت، همچنین برای نوآموزان پیش دبستانی هم که دچار مشکل باشند خدمات مداخله‌ای داریم علاوه بر آن خدمات حمایتی کاملا رایگان و در اولویت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیارد تومان برای خدمات حمایتی اعتبار در نظر گرفته ایم، گفت: این اعتبار در 6 ماهه دوم سال برای افراد نیازمند این کمک‌ها در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی که در 6 ماهه دوم سال با آن مواجه هستیم موضوع ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است که به دلیل افزایش هزینه‌ها نیازمند مشارکت والدین هستیم.

قدمی افزود: البته در مناطق محروم تا 80 درصد از هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخت می‌شود و این کمک در مناطق برخوردار و نیمه برخوردار 60 درصد است اما مابه‌التفاوت آن را باید والدین تقبل کنند.

 45 میلیارد تومان؛ اعتبار در نظر گرفته شده برای ایاب و ذهاب

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های تمام شده برای ایاب و ذهاب بیش از 75 میلیارد تومان است، اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این منظور کمتر از حدود 45 میلیارد تومان بود که این اختلاف را باید به کمک والدین جبران کنیم البته در تهران با حمایت شهرداری سرویس ایاب و ذهاب رایگان است اما برای سایر مناطق چنین شرایطی وجود ندارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی به موضوع توزیع کتاب‌های درسی و تأمین نیروی انسانی در مدارس با نیازهای ویژه هم اشاره کرد و گفت: تمام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به موقع توزیع شد و از نظر نیروی انسانی هم مشکلی نداریم و در استان‌هایی که با کمبود معلم رسمی مواجه هستیم؛  از طریق استخدام آزاد مشکل را رفع می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار