معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: علاوه بر ۳۷ واحد تولیدی احیا شده در سال گذشته، اکنون نیز ۶ واحد تولیدی دیگر نیز در استان احیا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: علاوه بر ۳۷ واحد تولیدی احیا شده در سال گذشته، اکنون نیز ۶ واحد تولیدی دیگر نیز در استان احیا شده است.

 امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درسالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری افزود: مجوز بهره برداری از شهرک پتروشمی استان صادر شده که در این راستا همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و تعامل بانک‌های استان نقش قابل توجهی در این امر داشت.

وی با بیان اینکه اکنون پتروشیمی استان در حال فعالیت است و چند طرح نیز در دست اجرا است ادامه داد: ۴۰۰ نیروی در راستای ساخت و ساز این طرح‌ها مشغول به کار هستند که با بهره برداری این طرح‌ها حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و دائم در سطح استان ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار داشت: کارخانه پرس از واحد‌های تعطیل استان بود که به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون در حال پیگیری بهره برداری است که در راستای توسعه و اشتغال استان نقش موثری دارد.

امیری با اشاره به اینکه کارخانه یخچالسازی از واحد‌های تعطیل استان بود ادامه داد:با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام این واحد تولیدی تا ۲۰ روز آینده اولین سری تولید را وارد بازار می‌کند.

وی به احیاء شرکت صدر فولاد اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در مرحله نقل و انتقالات است و با حضور سرمایه گذار جدید به زودی وارد چرخه تولید استان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: کارخانه الکل فجر به سرماهی گذار جدید واگذار شده و مشکل بانکی آن برطرف و به سرمایه گذار دارای اهلیت واگذار شده و بدهی بانک‌ها در حال تصفیه است.

امیری با تاکید بر عزم اراده حمایت از تولید و سرمایه گذاری در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: سرمایه گذاران باید پای کار باشند و صرفه عملی برای شروع کار داشته باشند.

وی گفت: بانک‌ها در راستای احیا و رونق واحد‌های تولیدی استان تعامل بسیار خوبی دارند و تاکنون سرمایه گذاری را به دلایل غیر منطقی پاسخ رد نداده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: همه بانک‌های استان آمادگی تعامل و همکاری با سرمایه گذاران برای تصفیه حساب و بخشش جریمه بانک‌ها را با اخذ مصوبه کشوری دارند و اصل وام‌ها و سود را وصول می‌کنند.

امیری اظهار داشت: اگر فردی نیز آمادگی پرداخت بدهی ندارند هیچگونه موردی مبنی بر فرافکنی در راستای عدم همکاری بانک‌ها نباید ایجاد شود.

وی بر لزوم حمایت از تولیدگنندگان استان تاکید کرد و گفت: با رعایت ماده ۱۹ قانون کسب و کار اولویت خرید در شرایط برابر با تولیدکنندگان استان است.

انتهای پیام/ ر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.