محرابی گفت: خط تولید پوشینه بزرگسال با ظرفیت ۷۵۰۰ تن در مرداد امسال به بهره برداری می‌رسد.

واحد تولید پوشک بچه با ظرفیت اسمی ۷ هزار تن در سال به زودی افتتاح می‌شودبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افسانه محرابی، مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در حاشیه افتتاح نخستین واحد تولید پوشک بچه شورتی پیشرفته در شهر صنعتی کاوه گفت: خط تولید پوشینه بزرگسال شورتی با ظرفیت 7500 تن در مرداد امسال به بهره برداری می رسد. این شرکت یکی از بزرگترین واحد‌های تولید کننده پوشک بچه پوشینه بزرگسال و نوار بهداشتی است که در شرایط تحریم اقدام به خرید و راه اندازی یک خط تولید پوشک بچه شورتی با ظرفیت اسمی ۷ هزار تن در سال با تکنولوژی پیشرفته از کشور ایتالیا کرده است.

وی افزود: با راه اندازی ماشین آلات پوشک بچه شورتی در واقع نیاز کشور به واردات انواع پوشک بچه در کلیه سایز‌ها تامین و در صورت تامین به موقع ارز مواد اولیه آن ضرورتی به واردات آن نیست.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک تصریح کرد: در این شرکت خط تولید پوشینه بزرگسال شورتی با ظرفیت ۷۵۰۰ تن و با ماشین آلات ایتالیایی در مرحله نصب و راه اندازه است که پیش بینی می‌شود در مرداد امسال به بهره برداری برسد. در این صورت تولیدات کشور در این محصول هم بیش از نیاز بوده و صادرات آن در دستور کار قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: بررسی بسته افزایش توان تولید در کارگروهی ویژه کلید خورد


محرابی اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری ارزی انجام شده در این مرحله تولیدی حدود ۲۰ میلیون یورو برای دو خط تولید است که با راه اندازی آن خطوط تعداد شاغلاناین واحد به ۱۱۰۰ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی واحد صنعتی در زمینه تولید پوشک بچه، نوار بهداشتی و پوشینه بزرگسال در کشور دارای فعالیت است که ظرفیت اسمی مجوز‌های صادر شده برای این واحد‌ها بیش از ۴۰۰ هزارتن در سال است. در حالیکه میزان مصرف کشور حداکثر ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن در سال است.

تولید انبوه خط دوم کاغذ تیشو در شهر صنعتی کاوه

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در ادامه از خط دوم تولید کاغذ تیشو صنایع کاغذی زرین برگ پرشیا در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد و گفت: این خط با ظرفیت ۶۰ هزار تن و با تکنولوژی روز دنیا از کشور سوئد خریداری و به تولید انبوه رسیده است. میزان سرمایه گذاری ارزی انجام شده برای خرید ماشین آلات این خط تولید ۴۰ میلیون یورو بوده که با راه اندازی آن، تعداد شاغلاناز ۱۵۰ به ۲۰۰ نفر رسیدهاست.

محرابی با اشاره به اینکه با به بهره برداری رسیدن این خط تولید، ظرفیت تولید کاغذ تیشو کشور با بهترین کیفیت به ۲۸۰ هزار تن می‌رسد، افزود: با توجه به میزان مصرف فعلی کشور که حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن در سال است، در صورت تامین به موقع ارز مواد اولیه این شرکت ها، صادرات انبوه آن می‌تواند در دستور کار قرار گرفته و ارز آوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار