مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: اولین سامانه قطع اتوماتیک گاز حین زلزله کشور در استان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: اولین سامانه قطع اتوماتیک گاز حین زلزله کشور در استان نصب و راه اندازی شد.

غلامرضا لطفعلیان افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان و احتمال نشت گاز و حریق پس از زمین لرزه، شهروندان در معرض خسارت‌های قابل توجه هستند.
وی اظهار داشت: شرکت گاز لرستان با هدف به حداقل رساندن مخاطرات ناشی از زلزله در شبکه گازرسانی و در راستای سیاست‌های کلی شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان اولین شرکت اقدام به نصب و راه اندازی سامانه شتاب سنج و لرزه نگار جهت قطع اتوماتیک گاز به‌صورت پایلوت در ایستگاه تقلیل فشارعلوم پزشکی استان کرد.
وی اضافه کرد: با نصب این سامانه، سنسور‌های لرزه نگار به صورت پیوسته اقدام به اندازه گیری ارتعاشات زمین می‌کنند و در هنگام وقوع زلزله به‌صورت خودکار اقدام به قطع جریان گاز شیر‌های خروجی ایستگاه کرده و از نشتی گاز و وقوع انفجار جلوگیری می‌شود.
لطفعلیان بیان کرد: هزینه راه‌اندازی هر ایستگاه ۲ میلیارد ریال تعیین شده که برای اجرای این طرح در سطح استان ٣٧٠ میلیارد ریال نیاز است.
وی ادامه داد: بین شرکت‌های گاز استانی، تنها شرکت گاز تهران اقدام به نصب تجهیزات مذکور بر روی ایستگاه‌های TBS کرده، اما تاکنون راه‌اندازی نشده است.
۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
بیش از ۵۰۰ هزار مشترک از خدمات شرکت گاز لرستان استفاده می‌کنند که شامل بیش از ۱۲۰ هزار مورد روستایی و ۳۸۰ هزار شهری و ۹ شهرک صنعتی، ۶ نیروگاه و ۴۸ جایگاه سی ان جی هستند.

انتهای پیام /ب

اولین سامانه قطع گاز حین زلزله در لرستان راه اندازی شد

برچسب ها: شرکت گاز ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.