در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانشپژوهان جوان در گفت و گو با خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بخشنامه
ممنوعیت حضور معلمان مرد در مدارس استعدادهای درخشان دخترانه که با گلایه دانشآموزان این مدارس همراه شده است، اظهار کرد: بخشنامهای از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت حضور معلمان مرد در تمام مدارس دخترانه ابلاغ شده است که مدارس استعدادهای درخشان هم از این قاعده مستثنی نیستند.
وی ادامه داد: با توجه به نیازهای علمی که این مدارس دارند و درخواست والدین مبنی بر حضور معلمان مرد در این مدارس به دنبال راهکاری برای ایجاد یک تبصره در این قانون هستیم.
مهاجرانی تصریح کرد: برای تعدیل این قانون مقرر شده است تا کارگروهی در حوزه پرورشی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود تا نگرانی خانوادهها و دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان هم در این زمینه کاهش یابد.
کمبود معلمان زن ماهر در مدارس نداریم
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانشپژوهان جوان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دختران در مدارس استعدادهای درخشان سهم اندکی در مدال آوری عرصههای علمی بین المللی دارند، اظهار کرد: به دنبال تقویت جایگاه علمی دختران هستیم و در این برهه زمانی، حذف معلمان مرد از مدارس تیزهوشان میتواند نگرانی را نسبت به تنزل جایگاه علمی مدارس دخترانه ایجاد کند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مگر معلمان زن نسبت به مردان توانایی علمی پایینتری دارند که نمیتوانند به ارتقای رتبه علمی کمک کنند، گفت: معلمان زن زبدهای در عرصههای علمی داریم، اما با توجه به آنکه تدریس در دوره کنکور و به ویژه المپیاد نیازمند زمان بیشتری برای تدریس است خانمها در این زمینه کمتر وقت میگذارند، بنابراین معلمان مرد برای این دو دوره بیشتر به کار گرفته میشوند و به هیچ وجه منظور از به کارگیری آنها نبود معلم زن ماهر در عرصه تدریس نیست.
مهاجرانی با تاکید بر اینکه تغییر در معلمان مدارس تیزهوشان و ممنوعیت حضور معلم مرد باید تدریجی باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی تقریبا تمام مدارس استعدادهای درخشان از معلمان مرد استفاده میکنند و این بخشنامه تغییر بسیاری را در روند علمی مدارس دخترانه ما ایجاد خواهد کرد، بنابراین به دنبال تغییر و تحول تدریجی در این زمینه هستیم.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانشپژوهان جوان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا این مرکز با اجرای این بخشنامه موافق است یا خیر بیان کرد: با توجه به اینکه این بخشنامه از سوی وزیر آموزش پرورش ابلاغ شده است مطیع آن هستیم، اما معتقدیم اجرای آن نباید به طور ناگهانی پیش رود.
انتهای پیام/
اينجانب ولي دانش اموز فرزانگان ٢ هستم
بابت حذف اساتيد مرد از دبيرستان بسيار گله مندم
چطور غيرانتفاعي ها ميتوانند ازتجربه ي اقايون بهره ببرند؟؟ البته كه ما هم امسال نزديك ١٦ ميليون بايد هزينه ي اساتيدي بدهيم كه تجربه ي اولشان عست و بچه هاي ما موش ازمايشگاهي شوند تا مافياي كنكور قدرتمندتر عمل كند چون بچه هايي كه تاحالا كلاس نميرفتن باعنايت و درايت وزير محترم سابق اموزش پرورش در اخرين دقايق حضررشون الان بايد همه ي درسها كلاس بروند تا جيب اموزشگاهها پر تر شود
عدم به کار گیری دبیران محترم آقا در مدارس سمپاد به ویژه سال آخر وکلاس دوازدهم افت شدیدی برای این دانش آموزان به همراه دارد زیرا دبیران مرد مجرب وقت بیشتری دارند ومی توانند موفقیت این بچه ها را تسهیل کنند واین مسئله دلیل بر مجرب نبودن دبیران خانم نیست زیرا بنده خودم دبیر آ پ هستم وخدا رو شکر مدرسه واولیا رضایت کامل از نحوه تدریس وتعامل بنده با دانش آموزان را دارند . ودر واقع ابتدا به شخصیت معلمی خودم توهین می شود ولی صادقانه عرض کنن کلیه دبیران خانم وقت کافی برای ارائه مطالب وشیوه تست وسایر تجارب شرکت دانش آنوزان در کنکور والمپیادهای علمی را ندارند
لذا خاضعانه از مسیولین ذیربط تقاضامندم دراین سال حیاتی وسرنوشت ساز بچه ها را کمک کنند که بتوانند از وجود دبیران مجرب آقا استفاده کنند تا شاهد درخشش این عزیزان بیشتر وبیشتر باشیم
ضمنا احساس بنده این است این روش به یکباره حذف معلمین مرد در مدارس دخترانه نتیجه مطلوبی از لحاظ اخلاقی هم ندارد زیرا اکثر دانش آموزان سمپادی معمولا به فکر استفاده از علم وتوانایی وتجارب دبران آقا هستن وبه مسائل حاشیه ای کمتر می پردازن وبه این وسیله صیانت اخلاقی آقایان هم زیر سوال نمی رود
چه بسا بسیاری از این نیروهای آقا شرایط سنی ۳۰ سال به بالا را دارن ودرواقع مانند پدران این بچه ها هستن
شخصیت آقایانی که در نقام معلم در کلاس درس حاضر می شوند با حذفشان ملکوک می شود واین چندان زیبنده نیست
در ضمن هدف آپ این است که با مافیای کنکور مبارزه شود
این وضعیت باعث می شود دانش آموزانی که اصلا به کلاس های بیرون فکر نمی کردن به آنوزشگاهها وندارس غیر انتفاعی با هزینه های سرسام آور پناه ببرن وخود مافیایی دیگر ایجاد می شود
این دانش آنوزان باید حمایت شوند نه در سال آخر سرخورده شوند وتراز علمی آن ها که واقعا در خط درس وموفقیت گام برمی دارن تنزل کند