نرم‌افزار Google Keep به قابلیت حالت تاریک مجهز می‌شود

گوگل با اضافه کردن حالت تاریک به نرم‌افزار Google Keep یک قدم دیگر به استفاده گسترده از این قابلیت در نسخه کنونی اندروید نزدیک شد.

نرم‌افزار Google Keep به قابلیت حالت تاریک مجهز می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درست است که نسخه بعدی سیستم عامل اندروید به صورت گسترده از قابلیت حالت تاریک پشتیبانی می‌کند، ولی گوگل هنوز از اضافه کردن این قابلیت به نرم‌افزار‌های خود دست نکشیده است.

با توجه به این آمار که تنها ۱۰.۴ درصد از دستگاه‌های اندرویدی به نسخه جدید بروزرسانی شده‌اند، گوگل به افزودن حالت تاریک به نرم‌افزار‌های خود ادامه می‌دهد. با فعال شدن این حالت کار کردن با گوشی تلفن همراه در هنگام شب و شرایط نوری نامناسب راحت‌تر است. همچنین مصرف باتری دستگاه در این حالت کمتر است.

در حالت تاریک پس زمینه و نوشته‌ها برعکس می‌شوند. در واقع بیشتر صفحه تاریک می‌شود و این تاریکی به این معنا است که پیکسل‌های صفحه نمایش امولد خاموش می‌شوند. اکنون دلیل این که باتری در حالت تاریک کمتر مصرف می‌شود کاملا مشخص است. اگر بخواهیم طور دیگری به این مسئله نگاه کنیم باید بگوییم که در صفحه نمایش‌های LCD حتی برای رنگ مشکی نیز از نور پس زمینه استفاده می‌شود. به همین دلیل مصرف باتری در گوشی‌های دارای LCD تغییر چندانی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: گوگل هوش مصنوعی را در مترجم خود افزایش می‌دهد


جدیدترین نرم‌افزاری که به این حالت مجهز شده Google Keep است. این نرم‌افزار برای افزودن یادداشت‌های روزانه و درست کردن فهرست ساخته شده است. با توجه به این مسئله که بخش بسیاری از این نرم‌افزار صفحه سفید است، اگر از حالت تاریک استفاده شود چشمان کاربر آسیب کمتری خواهد دید. باید به این مسئله توجه کرد که بروزرسانی Google Keep به صورت سروری است و نسخه نرم‌افزار به ۵.۱۹.۱۹۱.۰۷ تغییر می‌دهد. پس از آپدیت کردن آن می‌توانید با مراجعه به تنظیمات این حالت را فعال کنید. در ادامه روش فعال کردن این قابلیت را مشاهده می‌کنید:

نرم‌افزار Google Keep به قابلیت حالت تاریک مجهز می‌شود

انتهای پیام/

قابلیت حالت تاریک به یکی دیگر از نرم‌افزارهای گوگل اضافه می‌شود‌

برچسب ها: فناوری ، گوگل ، حالت تاریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار