ال‌جی قصد دارد به قطب تولید تراشه‌های هوشمند جهان تبدیل شود

شرکت ال‌جی پردازه‌ای را به طور ویژه به منظور استفاده در دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده است.

ال‌جی در تلاش برای تبدیل شدن به قطب تولید تراشه‌های هوشمند در جهانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کره‌ای ال‌جی به تازگی نسل جدیدی از پردازنده‌های خود را تولید کرده که به طور ویژه باعث ارتقاء بهبود عملکرد هوش مصنوعی در دستگاه‌های هوشمند می‌شود. پردازنده جدید ال‌جی، سیستم تشخیص صدا و چهره را ارتقاء داده و در نتیجه امنیت دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی را به طور قبل توجهی افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: گوشی ال‌جی V50 ThinQ با نمایشگر ثانویه معرفی می‌شود +تصویر


در چند سال اخیر LG سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای طراحی و ساخت پردازنده‌های هوشمند انجام داده است و با یکپارچه سازی تلاش‌های مهندسان خود محصولاتش را به نام Thin Q وارد بازار کرده است. حال LG به دنبال تولید پردازنده‌ای برتر است تا در دستگاه‌های هوشمند آینده این شرکت استفاده کند. این پردازنده قرار است در وسایل الکتریکی مجهز به هوش مصنوعی مانند جارو برقی، فریزر، ماشین لباس شویی، یخچال و حتی تهویه مطبوع به کارگیری شود.

قدرت پردازنده‌های هوشمند LG تا حدی است که حتی شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل نیز با داشتن فناوری‌های پیشرفته در مواردی از تراشه‌ها و پردازنده‌های ال‌جی استفاده می‌کنند. با توجه به نقش کلیدی این قطعات بسیار کوچک ولی هوشمند در تمامی حوزه‌های صنایع وابسته به دستگاه‌های الکتریکی شرکت‌های زیادی در جهان به دنبال دستیابی به فناوری تولید تراشه‌های هوشمند و ساخت آن‌ها هستند.

به عنوان مثال شرکت تسلا جهت ارائه بهترین عملکرد در اتومبیل‌های خودران ساخت این شرکت و شرکت آمازون برای بهبود کارایی دستیار صوتی خود(الکسا) از پردازنده‌های ساخته شده توسط متخصصان خودشان استفاده می‌کنند. شاید مهم‌ترین ویژگی پردازنده جدید ال‌جی هماهنگی کامل آن یا سیستم‌های تشخیص صدا و تصویر باشد.

ال‌جی در تلاش برای تبدیل شدن به قطب تولید تراشه‌های هوشمند در جهان

یعنی این تراشه‌، دستگاه‌های مجهز به خود را قادر می‌سازد با اسکن محیط پیرامون خود، شناخت کاملی از محل پیدا کند و با توجه به فرمان‌های صوتی که از سوی کاربر یا کاربران صادر می‌شود، بهترین عملکرد را ارائه دهد. تعداد زیادی از کارشناسان فناوری معتقدند با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم شرکت ال‌جی در زمینه هوش مصنوعی، این غول کره‌ای در آینده یکی از پایه‌های اصلی تامین قطعات الکترونیکی هوشمند در جهان است.

انتهای پیام/

ال‌جی سرمایه‌گذاری خود در حوزه هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار