­عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر ۵۶۰ تن از زندانیان این کشور، از جمله شمار زیادی از زندانیان متهم به حمایت و پشتیبانی از اخوان المسلمین، را عفو کرد.

عفو ده‌ها زندانی سیاسی در مصربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ­عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر شمار زیادی از زندانیان سیاسی این کشور را عفو کرد.

براساس این گزارش منابع قضایی روز جمعه اعلام کردند عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، ۵۶۰ تن از زندانیان این کشور، از جمله شمار زیادی از زندانیان متهم به حمایت و پشتیبانی از اخوان المسلمین، را مشمول عفو قرار داده است.

بنابر اعلام این منابع، ۴۸۲ زندانی مورد عفو قرار گرفته، به دلیل اقدامات مرتبط با اخوان که غیرقانونی اعلام شده است، بازداشت شده بودند.

«عبدالحلیم قندیل» روزنامه نگار مشهوری که در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی)، به سه سال زندان محکوم شده بود، مشمول این عفو قرار گرفته و این موضوع پنج شنبه شب در روزنامه رسمی منتشر شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر شمار بازداشت شدگان به دلایل سیاسی را در مصر حداقل ۶۰ هزار نفر برآورد کرده است.

عبدالفتاح السیسی که در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی)، پس از سرنگونی «محمد مرسی»، رئیس‌جمهور وابسته به اخوان المسلمین، به قدرت رسید، اطمینان می‌دهد که در مصر هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد.

حامیان السیسی اعلام کردند، سرکوبی که از سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گرفته، برای ایجاد ثبات در مصر پس از قیام سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰ شمسی)، ضد رژیم حسنی مبارک، ضروری بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار