در پی افزایش شدید سطح آلودگی، مقامات مکزیکوسیتی در این شهر بزرگ حالت اضطراری زیست‌محیطی اعلام کردند.

اعلام حالت فوق‌العاده زیست‌محیطی در مکزیکوسیتی/ تنفس در این شهر دشوار شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز­، مقامات مکزیکوسیتی روز گذشته پس از آنکه دود ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف، سطح آلودگی را تا سطح هشدار در این شهر که یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های بزرگ جهان است، بالا برد، حالت اضطراری زیست‌محیطی اعلام کردند.

مقامات زیست‌محیطی به ساکنان شهر توصیه کردند از فعالیت و ورزش در فضای باز خودداری کنند و حتی‌الامکان داخل ساختمان‌هایی که در‌ها و پنجره‌های آنان کاملا بسته است، بمانند. آن‌ها به ویژه از گروه‌های آسیب‌پذیر مانند نوزادان، سالخوردگان و افراد بیمار خواستند، منزل را ترک نکنند.

دولت محلی نیز اعلام کرد احتمالا روز چهارشنبه محدودیت‌هایی برای تردد خودرو‌ها درنظر گرفته خواهد شد. جمعیت خود شهر ۹ میلیون نفر و جمعیت کلانشهر بیش از ۲۱ میلیون نفر است.

پس از آنکه هفته گذشته به دلیل وجود خاکستر و دود در هوا، روند سریع کاهش میدان دید در این شهر آغاز شد، کمیسیون محیط زیست تحت فشار شدید قرار گرفت تا اقدامی انجام دهد. خشکی هوا نقش مهمی در گسترش آتش در اطراف شهر داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار