در حالیکه از آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس دو هفته می‌گذرد، مناطق اطراف این کلیسای معروف احتمالا دچار آلودگی سربی شده‌اند.

آلودگی سربی مناطق اطراف کلیسای نوتردام در پی آتش‌سوزی گسترده اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس بیست و چهار، مقامات شهری پاریس از احتمال آلودگی سربی مناطق اطراف کلیسای نوتردام در پی آتش‌سوزی دو هفته پیش این کلیسای معروف خبر داده‌اند.

در حالیکه از آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس دو هفته می‌گذرد، مناطق اطراف این کلیسای معروف احتمالا دچار آلودگی سربی شده‌اند. به همین علت مقامات پاریس به ساکنان اطراف این کلیسا توصیه کرده‌اند محل اقامت خود را پاکسازی کنند.

به گفته گزارشگر شبکه، در این آتش سوزی نزدیک به ۵۰۰ تن سربی که در ساختمان کلیسای نوتردام استفاده شده بود، ظرف چند ساعت سوخت و به شکل ریزگرد‌ها به هوا رفت. طبق آزمایش‌های صورت گرفته توسط پلیس بوستان‌های اطراف این کلیسا هنوز آلوده به سرب هستند و به همین علت در آن‌ها به روی عموم بسته شده است. برخی دفاتر کار و منازل اطراف هم آلوده شده‌اند.

طبق اعلام مقامات شهری، بررسی‌ها از وجود سرب در برخی مناطق حکایت دارد به ویژه در اماکنی که احتمالا هنگام آتش سوزی باز بوده‌اند. به همین علت، تیم‌هایی نحوه پاکسازی را به ساکنان اطراف آموزش می‌دهند.

به گفته گزارشگر این شبکه، این آلودگی سربی خطری برای گردشگران ایجاد نمی‌کند، اما برای کارگرانی که بدون ماسک و تجهیزات مناسب ایمنی فردی در اطراف این محل کار می‌کنند، خطرناک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار