در بیست و سومین شنبه اعتراضات فرانسه پلیس این کشور به معترضان هشدار داد از نزدیک شدن به منطقه کلیسای نوتردام که به تازگی دچار حریق شد، خودداری کنند.

جلیقه‌زرد‌ها در بیست و سومین شنبه هم به خیابان‌های پاریس آمدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در ادامه اعتراضات مردم فرانسه به سیاست‌های اقتصادی دولت که اواسط ماه نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد، بیست و سومین شنبه اعتراضات در پاریس در حال برگزاری است و پلیس فرانسه به معترضان هشدار داده از نزدیک شدن به منطقه‌ای که کلیسای نوتردام در آن واقع شده خودداری کنند.

دوشنبه گذشته این کلیسای تاریخی دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد. در همان روز قرار بود امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، طی یک سخنرانی اقداماتی را که در نظر دارد برای آرام کردن اعتراضات انجام دهد اعلام کند که به دلیل حادثه آتش‌سوزی نوتردام این سخنرانی لغو شد و هنوز تاریخ جدیدی برای این سخنرانی تعیین نشده است.

انتظار می‌رود تجمع اعتراضی دیگری در حوالی کلیسای سن-دنی واقع در منطقه شمالی پاریس برگزار شود. بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود ۶۰ هزار نیروی پلیس و یگان ویژه برای حفظ نظم در خیابان‌ها مستقر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار