پلیس فرانسه ۴۳ تن از افرادی که در بیست و دومین شنبه تظاهرات معترضان به نظام سرمایه‌داری، در شهر تولوز دست به تظاهرات زده بودند را بازداشت کرد.

بازداشت حدود ۴۰ تن از معترضان به نظام سرمایه‌داری در شهر تولوز فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، پلیس فرانسه، بیش از ۴۰ تن از معترضان به نظام سرمایه‌داری موسوم به «جلیقه‌زردها» را در شهر «تولوز» بازداشت کرد.

بر اساس آماری که روز یکشنبه مقامات فرانسوی اعلام کردند، ۴۳ تن از افرادی که در بیست و دومین شنبه تظاهرات معترضان به نظام سرمایه‌داری، در شهر «تولوز» دست به تظاهرات زده بودند، بازداشت شده‌اند.

شهر تولوز در بیست و دومین هفته تظاهرات اعتراضی فرانسه، از سوی معترضان به عنوان مرکز اعتراضات معرفی شده بود. معترضان در پاسخ به فراخوان علیه رئیس‌جمهور فرانسه، در شهر «تولوز» دست به تظاهرات زدند.

پانزده تن از بازداشت شدگان به دلیل پوشاندن عمدی صورت، «بدون داشتن دلیل موجه و قانونی» دستگیر شده اند. بنابر قانون جدید «ضدخرابکاری»، در صورت پوشاندن صورت در تظاهرات ها، علاوه بر مجازات حبس تا یکسال، جریمه نقدی پانزده هزار یورویی نیز برای فرد خاطی در نظر گرفته شده است. قانون «ضدخرابکاری»، معترضان را از پوشاندن چهره در طول تظاهرات منع می‌کند. این قانون با سیصد و هشتاد و هفت رای موافق در مقابل نود و دو رای مخالف، و با هدف محدود کردن خشونت‌ها در جریان اعتراضات، در پارلمان فرانسه به تصویب رسید. طبق قانون جدید پلیس نیز اختیارات بیشتری برای برخورد با معترضان یافته است و مقامات محلی نیز این اختیار را خواهند داشت که محدودیت‌هایی علیه معترضان وضع کنند.

تظاهرات روز شنبه اولین تظاهرات جلیقه زرد‌ها پس از ابلاغ قانون ضدخرابکاری در این کشور بود. در اعترضات روز گذشته فرانسه، بیست و یک تن زخمی شدند، که یکی از زخمی شدگان، ماموران پلیس بوده است. در پاریس، آمار قطعی و نهایی روز سیزدهم آوریل، از بازداشت سی و پنج تن گزارش می‌دهد. وزارت کشور فرانسه از تظاهرات سی و یک هزار تن در کل این کشور خبر داده است، که پنج هزار تن از این افراد در شهر پاریس دست به تظاهرات زده اند.

بیست و دومین هفته از اعتراضات هفتگی در فرانسه، در حالی آغاز شد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است طی روز‌های آینده برنامه‌های دولت خود را به منظور کاستن از خشم مخالفان اعلام کند. «امانوئل مکرون» با پایان دوره «گفتگوی ملی» قصد دارد نتایج آن را، همراه با تصمیماتی که دولت متبوع وی اجرا خواهد کرد، اعلام کند. رئیس‌جمهور فرانسه امیدوار است بتواند با تصمیمات جدید خود، به جنبش اعتراضی معترضان و بحران اجتماعی-سیاسی در فرانسه خاتمه دهد.

تظاهرکنندگان در دیگر شهر‌های فرانسه از جمله مارسی، بوردو، دیون همانند هفته‌های گذشته در خیابان‌ها حضور یافتند تا نارضایتی خود را از برنامه‌های اقتصادی دولت این کشور اعلام کنند. اعتراضات معترضان، موسوم به «جلیقه زردها»، از حدود سه ماه پیش و در اعتراض به افزایش بهای سوخت آغاز شد و در نهایت به اعتراضاتی گسترده علیه سیاست‌های اقتصادی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه بدل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار